BANANER, OBS OG VINKNUSING….

Slik har jeg hørt man skal gjøre med bananer for at de skal holde seg lenger. Jeg har gjort det til en vane, bare i tilfelle det kan ha noe for seg….

I dag var det helgehandling ,selv om jeg bor alene gjør jeg slik de fleste gjør, handler inn til helgen….

Obs butikken hadde gode tilbud , til og med gratis tilbud til medlemmer og da tar jeg det med meg…….

Man må bare passe seg for kassadamene/guttene. For av en eller annen grunn gjør de ofte feil.

I dag hadde jeg “linet” opp fem flasker brus som var et av tilbudene, men damen i kassen greide selvsagt taste inn en ekstra flaske, til full pris….

Det er mye penger å spare på husholdning om man passer litt på. Se etter tilbud og si JA TAKK til kassalappen…

Vedder på at mange familier bruker like mye penger på husholdning som bo utgifter , så spare der man kan er mitt forslag.

I dag kikket jeg over kassalappen da jeg hadde fått og betalt varene, snudde og gikk tilbake noen meter . 

I skranken utenfor obs kan man vise lappen og varene og få tilbake det som er blitt slått inn for mye. Ingen problemer med det. jeg fikk også i dag tilbake penger.

Jeg lurer på om mange nok hadde gjort som jeg, om da kanskje de måtte skjerpe seg litt de som satt i kassen…..

Da jeg omsider var kommet meg i hus med alt jeg hadde kjøpt, hadde handlet noen julegaver og vin i tillegg til matvarer….

Nedlesset  i yttergangen satte jeg fra meg alt, på gulvet, på steinflisene.

Da hørte jeg at noe ble knust…..

Det var vinflasken gitt…..

Så her røk kronene som var spart og vel så det, og vinen fløt….

Noe så ergerlig……

Ja, ja , heldigvis har jeg bare meg selv å kjefte på for det, og dessuten skal jeg jobbe tre netter så jeg hadde ikke fått glede av å drikke vin i helgen uansett….

Nå har jeg lagt disse to i håndvesken min, her er bare å safe seg til neste gang jeg går på polet….:)

GOD HELG!

 

 

16 kommentarer
    1. Ja det er lurt å sjekke at tilbudene blir registrert, har opplevd det samme selv, så lurt å følge med ja. Så utrolig kjedelig med vinen da…. God jobbehelg <3

    2. Kjenner meg igjen, både med handlelapp og knusing. Jeg ser stort sett bestandig over kvitteringen og finner feil gjør jeg også. For mange år siden når barna var små, hadde vi dårlig råd. Vi bestilte feriehus i Danmark , for det var rimelig ferie.Jeg var litt irritert over sy gubben hadde kjøpt ei stor flaske brennevin, noe jeg synes var unødvendig. Så skulle jeg flytte på ett eller annet i skapet og der falt den ned på flisene. Æsj, da ble jeg sur da. 🙂 god helg på jobb 🙂

    3. Jeg passer alltid på å få kassalappen, spesielt der jeg ikke kan følge med når de slår inn varene. Det er veldig ofte det blir feil, var det slik for 10 år siden også? Alt skal gå så for, ja det er greit av og til. Morsomt at du skriver om bananer. jeg har prøvd å spise banan mindfull i dag. Har du prøvd det?

    4. Aldri hørt det banantipset, men kjøper som regel bare et par stk av gangen..men skal teste det en gang :)) Jeg tar som regel kassalappen, men ser veldig fort over så det er nok ikke alle feil jeg får med mag.. Kjedelig med den vinen, men da går det nok bra neste gang når du “polstrer” litt ekstra :)) God helg videre :))

    5. Mariann: Ja, jeg har gjort det til en vane å se over kassalapp, for jeg vet det slurves” endel…
      Kjedelig med knusing av dyre dråper….:)

    6. tepausen.blogg.no: Ja, jeg synes det er en grei vane fordi det ofte er feil.
      Jeg er ingen mindful bananspiser. Bananer går i smoothien her, og nå skal jeg lage meg en, før frokost….:)

    7. annebe: Ja, jeg prøver å si det til de unge også at de skal ta med kassalappen, er jo ofte de som handler mest…
      Ja, skal ikke bli noe mer vinknusing på en stund håper jeg…:)

    8. Jeg tar bestandig i mot kassalappen, har gjort det til en vane. Og det skjer feil rett som det er så man må være våken! Det er irriterende å knuse flasker – for ikke er de spesielt billige på norske pol heller. Men uhell kan skje og når man bare har seg selv å takke, så får man bare sette det på “tabbekvoten” og gå videre. Ønsker deg en fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg