Å VOKTE SINE BARN…

Jeg vokter barnet mitt …

slik jeg har voktet henne før…

 Men nå av andre grunner….

Hun er fremdeles barnet mitt selv om hun til vanlig er tøffere enn toget…

Rørlegger i arbeid, -oppe før fuglene synger-, har samboer og er mor til mine to barnebarn.

Hus, hund og katt hører også med til det daglige.

Som så mange andre flinke jenter, en travel ungdom midt i sine travleste år….

Hun har hatt en operasjon i foten som setter henne ute av drift for lang tid fremover, 

og det skal bli interessant å se hvordan det går…

Vi må ta dagene som de kommer, og jeg som er litt fryktsom av meg med tanke på alt som KAN skje, får bare samle meg…

Men akkurat nå er hun her hos mammaen sin noen dager, og jeg skal få lov å dulle litt med henne, hun kan jo ikke annet enn å ligge der…

Hun har masse lesestoff , elsker bøker, og nå har hun tid….

Jeg har funnet frem dagboken jeg skrev fra hun og de tre andre barna mine var små. Tenkte hun kunne ha litt glede av å lese den ….

Nå når hun har tid….

Jeg lister jeg meg ned og ser at hun puster av og til….

 

Tar med et dikt jeg synes er så fint, og et bilde fra soljakten min her forleden

 

Deres barn er ikke deres barn.

De er livets sønner og døtre, med egne lengsler.

De kommer gjennom dere,…. men ikke fra dere

og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke…

Dere kan gi dem deres kjærlighet,

men ikke deres tanker,

for de har egne tanker…

Dere kan gi hus til deres kropper 

men ikke deres sjeler…

For deres sjeler bor i morgendagens hus, som dere ikke kan besøke, selv ikke i deres drømmer….

Dere kan strebe etter å ligne dem, men prøv ikke å få dem til å ligne dere!

For livet går ikke bakover eller dveler ved i går…

Dere er de buer som deres barn blir skutt ut fra som levende piler.

Bueskytteren ser merket på evighetens sti, og han bøyer deg med sin kraft, så Hans piler skal fly langt og fort.

Vær glad over å bøyes i bueskytterens hånd, for slik han elsker pilene som flyr,

elsker Han også den trygge buen…

Khalil Gibran

11 kommentarer
    1. Ja man vil alltid vokte og beskytte barna sine, fint haun kan være hos deg å få litt stell og omsorg :)) Nydelige ord i diktet og flott bilde :)) God bedring til datteren og god helg videre til dere begge<3

    2. SÅ koselig at du kan få pusle litt rundt henne der nå, når hun og du har tid 🙂 Jeg likte det DU skrev best <3 🙂 Klem og fin lørdag til deg <3

    3. Koselig skrevet, og kjekt å kunne ta litt vare på barna selv om de har blitt store. De forblir liksom alltid våre hjertebarn. Husker godt bildene til Mona Lærum fra mange år tilbake. De er koselige. Kos deg sammen med “pasienten” din 🙂

    4. margarites: Takk. Er nok litt rart for pasienten å ikke ha sine barn rundt beina, ellers koser vi oss som best vi kan, med både sykebesøk og annet…..

    5. spisogspar: Ja, barn er de uansett hvor gammel de blir….
      Jeg er glad i dag for at jeg skrev dagbok fra den travle småbarnstiden. Den er jo så altoppslukende…, og fint å se tilbake på ting som skjedde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg