SØSTERTREFF OG KLOKKESNUING

I kveld er det tomt og lydløst her….

Jeg har det ikke med å ha på radio eller tv før det er noe jeg skal se, og følge med på….

Jeg setter pris på stillhet, bare det ikke blir altfor lenge om gangen….

Men i går var her hverken tomt eller lydløst . 

Da var det søstersamling hos meg. Denne gangen greide vi til overmål å samle oss alle. Alle  6 søstre.  

To av de ble over til i dag, og det synes jeg var både koselig og beroligende for meg selv. Jeg liker ikke langdistansekjøring nattestider….:)

Det vanket både søtsaker, vin og lyslykt på meg, og maten jeg lagde var spisende. Ja, de sa den var god….

Jeg liker fortsatt å lage annet enn bare vegetarmat når jeg har besøk….

Vi har som vanlig mye å snakke om og gå gjennom, flokken vår er stor, og alle er interessert i å høre flokk-nyheter…..

Jeg benyttet også anledningen til å ta frem noen brev fra samlingen mor fant på loftet her for en stund siden, og leste til både vemod og latter….

Akkurat dette året og kvelden passet det at klokken skulle en time tilbake, for vi hadde som vanlig mye på hjertet alle sammen.

Det ble forresten litt hjertesnakk , vi har hjerter vi må ta vare på, på forskjellige måter….

Jul ble diskutert, det går mot den tiden nå dere…. Og jeg forstår at jeg henger langt etter når det gjelder apper. Har visst ikke en eneste en…., og bussen kan jeg visst glemme å ta, for der må man ha app også nå….:)

Det var så mange tema å snakke om, diskutere og noen konklusjoner. Som hvor jeg vil bo om jeg skulle være så uheldig at jeg skulle få Alzheimer…., og nei, ingen av oss vil avlive en søster om hun aldri så mye ber om det nå…..:) Av og til så er det godt å kunne ha et  humoristisk syn på alvorlige ting….

I dag når jeg var alene igjen og kom til meg selv, husket jeg på at jeg hadde glemt å ta bilder. Ikke et eneste et, og det var heller ingen som minte meg på. Gjett om jeg ble irritert på meg selv. Det var da det dukket opp, det med Alzheimer igjen.

Men jeg husket da på at jeg hadde glemt det…..:)

 

 

 

A

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Deilig med stillhet av og til :)) Hørtes ut som dere hadde det trivelig med både kos og alvorsprat. Og jammen har du en koselig sofakrok :)) Kos deg med kvelden, mørket kom fort i dag 🙂 Klem <3

    2. Så koselig og samles på den måten! 🙂 og lett å glemme bilder da, med prat og latter og hygge!

    3. Det er ei skikkeleg fin stove du har, med fine fargar. Husken er eit kapittel for seg. I dag skulle eg finne eit sjal i sjalskuffa mi og der er det perfekt orden, etter at eg ordna etter Marie metoden. Eg visste at eg nettopp hadde sett sjalet, men no var det fordufta frå jordas overflate. Eg gav opp, men då eg skulle lukke igjen skuffa, fann eg det, eg haldt det i høgre handa, medan eg leita med venstre. Da kan ein byrja å lure på seg sjøl.

    4. Det var ikke bare du som glemte å ta bilder, jeg fikk ikke en eneste snap og hadde ingen aning om at søstrene suse hadde treff haha. Blir ofte sånn når man har det kjekt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg