HVOR BLE HUN AV….?

Slik så jeg ut i  juni 1981- 18 år gammel,  og hele livet skulle leves ut i en eneste stor jafs…

Jeg var overalt og en mer turbulent tid kan jeg ikke huske , selv om 80-årene for meg var mye turbulens….

Tenk at jeg kunne ødelegge det flotte håret mitt med afro…..:)

Nøyaktig ett år etter dette bildet var jeg mamma…..

 

 

Dette var året før. Og det ungdomsbildet jeg liker aller best…

Jeg har vist det her inne før. 

Selv om jeg ikke er på FB , så har jeg fått med meg litt av bilder og tekst av andre, fra svunne tider. En ting jeg unngikk var det med kleskode. For meg betydde det heldigvis lite. Både før og etter ungdomstiden. 

Jeg synes dette med å vise ungdomsbilder får en til å kjenne på hvordan man hadde det på den tiden, og det kan være en interessant følelse for de fleste.

Jeg kjenner på både spenning, -for det var det mye av-alt var spennende! 

Og samtidig sårhet over vonde og vanskelige ting som skjedde..

Men aller mest tenker jeg: Hvor ble hun av….:)

 

19 kommentarer
    1. Jeg husker veldig godt ungdomsårene, og spenning og sårhet og alt. Men jeg lurer ikke SÅ mye på hvor hun er, for hun er på en måte så godt integrert i den jeg er…så hun er der fremdeles 🙂 Herlige bilder av deg, moro å se 🙂

    2. Så pen du var..og er , selv med afro :)) Det er rart å tenke tilbake på ungdomstiden, men jeg har heldigvis mest gode minner..selv om det jo var ting som var vanskelig også <3

    3. Det er så morsomt å se alle ungdomsbilder nå om dagen. Og jeg er enig med deg – hvor ble den jenten på bildene av? Tenker på meg selv altså. Tidene har jammen endret seg siden den gang. Jeg hadde forresten også en liten periode med strukturbehandling i håret. Det skal jeg aldri ha igjen, jeg så jo ut som en puddel!

    4. Nei, hvor ble hun av……. hva skjedde med alle drømmer og tanker – blei det som vi ønsket? Noe blei vel det – og vi har det jo så flott! Men – hvor ble ho av……. den drømmende tenåringsjenta? <3

    5. Ja, hvor ble hun av…og hvor ble tida av? Jeg ser bare ett bilde i dette innlegget, men jeg husker et bilde der du hadde langt hår! Den afro-frisyren var mer spesiell enn kledelig, men ungdomstida er en tid for eksperimentering.;)

    6. Så søt du var på den tiden, ikke missforstå du er flott nå også :o)) Du var nok ikke den eneste som hadde Afro på 80-tallet, det hadde jeg også. Ungdomstiden og minnene om den kan nok for mange være følelsesladdet og rent av traumatisk.
      Selv så husker jeg min ungdomstid som en fin tid, og noen ganger ønsker jeg nesten at jeg kunne skru tiden tilbake. Få tilbake tiden uten forpliktelser og ansvar å ikke ha en eneste bekymring for framtiden…

    7. Margrethe Hjertaas: Jeg for min del kom meg i alle fall på et punkt helskinnet til voksenlivet, men ting ble ikke som jeg hadde drømt om, og det er i grunnen greit…:)

    8. Vera Lynn: Tusen takk! Ja, er så mange følelser som kan bli satt i sving, og det er i grunnen bra…synes jeg. Jeg vil absolutt ikke skru tiden tilbake, jeg er glad at jeg kom meg hel og sterk gjennom…:)

    9. Tipper det er litt igjen det med å søke spenning. Det har da ikke forsvunnet helt;) Synes det er kjekt med slike bilder av andre. Og innlegg der noen skriver hva de ville sagt til seg selv som 18-åring om de kunne.. Kanskje det kunne vært noe;D

    10. Ja, nå får jeg opp begge. Synes nok du kledde det lange håret best, men ungdomstida er ei tid for eksperimentering på mange vis! Ei nydelig jente var du….. og ei vakker dame ER du!

    11. Nydelig jente på begge bilder :)) Og fremdeles er du det :)) Ja ungdomstiden var en turbulent tid, hadde ikke orket å gå gjennom det en gang til…!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg