VÅTE som kråker…

Jeg hadde en avtale om turgåing i dag, og sa frimodig at jeg skulle gå selv om det regnet. 

Hadde så lyst å se til fots den nye bydelen ved Damsgårdssundet i Bergen.  Jeg hadde enda ikke vært for å inspisere småpudden-den nye broen over sundet der.

“Lyst å ta turen uansett vær….”? spurte min søster i går kveld. Og jeg svarte “ja gjerne, trenger å gå litt….”

For det kan være godt å bruke beina litt før tre jobbe netter….

Da jeg kikket ut vinduet fra sengen min ved 12-tiden, både blåste og regnet det…, og for min del var turen avlyst…..

Jeg er virkelig ikke til å stole på når det gjelder turgåing i regnvær….

Jeg la meg til å sove igjen, men da jeg stod opp hadde jeg fått snapper fra både Bergen og Sandnes av noen “våte kråker” på tur i regnvær…:)

Nok til at jeg fikk dårlig samvittighet, pakket treningsbagen og for avgårde på innetrening.

Helsebringende det også, og man blir mer opplagt , og lettere til sinns…synes jeg.

Blomsten over her måtte jeg bare ta inn fra terassen i dag,  vet ikke om det er for tidlig men den holdt på å drukne og jeg synes den er vakker der den står på bardisken min.

God helg alle sammen!

 

14 kommentarer
    1. Du skulle kjøpe deg en fin-fin regn-frakk, og tusle med de andre kråkene vettu 😀 Det er jo så mye fine regnfrakker i området ditt, jeg ønsker meg 🙂 Blæst sine :-)Men innetrening funker det også 🙂

    2. Nydelig blomst, og den står i fare for å bli vannlilje ute i disse dager. Det regnet som er ute nå er utrolig vått – og mye. Jeg har vært ute litt på jobben, men da var det bare lett yr. I formiddag holdt vi oss inne, vil jo ikke drukne heler. Småpudden har ikke jeg sett heller enda, men vil jo helst se den i finvær. Ha en fin helg tross mange arbeidsdager 🙂

    3. Kan være ok å gå i litt regn, men når det blåser i tillegg..da får en ta turen en annen dag :)) Virkelig flott den blomsten, hadde Tårer før men nå er det noen år siden, syns ikke jeg fikk dem så fine som din :)) God helg <3

    4. annebe: Fikk blomsten av en søster før sommeren og den har virkelig blomstret tross vær og vind. men jeg har passet litt på da….

    5. For en stor og flott plante. Det er noen ganger vanskelig å gå ut når det er stygt vær. For er det riktig ille vil selv ikke hunden min ut. Ellers så går han glad på tur når det er litt regn og vind.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg