TIL FJELLS OG 50-ÅRS FEIRING…

Vi har hatt gode dager på søster-hytte-hotell. På veien til hytten fikk vi komme på besøk til to som har bosatt seg her i Stavanger, med denne flotte utsikten.

Det er min niese og samboer som bor her. Hun var nok først og fremst glad over å få besøk av sin mor , og jeg var glad for å få være med. 

God bevertning fikk vi der, bla. nydelig tomatsuppe med appelsinsaft i , og hvitløksrundstk .

Etter noen timer sammen med de, dro vi to søstre videre  til fjells. 

Her er en fredelig plett , jeg forstår godt at min søster og mann drar hit så snart de kan når de har fri….

Vi var 4 voksne  som skulle være her et par dager før storinnrykk til 50-års fest. Det var godt å ha litt tid å planlegge på og til å kose seg i solen…. 

Og for ikke å glemme denne her, som hadde mange å “holde styr på”. 

 

Bildene  her er fra torsdag. Vi kunne sitte ute den dagen,  mens resten av dagene var det tåke og regn…..


Jeg stod forresten over bading i bekken. Synes det var litt for kaldt for det….:)

Med så mange besøkende er det litt av en jobb å skulle ordne med mat, og jeg synes det er tøft gjort av min søster å invitere så mange over en hel helg.

Vi lagde til tapas til selve festen  på lørdag , og det er egentlig lurt å lage til så mange. Da kan man lage opp mye på forhånd, og  også ha til mat dagen etter…. 


 

Utover dagen på fredag hadde de fleste funnet veien. Til sammen var vi rundt 30 stykker . Resten av helgen var et herlig kaos . Det var mulig å stikke seg vekk for noen som ville ture og fiske litt i drittværet. Tenker mennene var glad de fikk litt ro på ørene…:)

Min søster og mann hadde også leid en ekstra hytte, så her var god tumleplass til både store, små, folk og dyr.

Ellers så gikk dagene altfor fort….. Koselig å få treffe så mange over litt tid.  Kveldene ble sene- vi hadde som vanlig mye å fortelle hverandre , snakke om og le av…

Siden her var “småtroll” med på feiring ble det også tidlige morgener…. 

Med så mange sammen, så måtte det være på plass noen helt klare do-regler. For vann klosett er her ikke…I stedet laget vi” Kreta-do-regler”. Og jeg lover,  dette fungerte utmerket denne gangen….

Ett tisse- do og ett bommelom -do…..:)  Guttene og mennene fikk gå i skauen og tisse. 

Alt går når man bare legger godviljen til ….

Tusen takk til søster for noen fine dager og opphold til fjells! 

 

 

 

11 kommentarer

Siste innlegg