EN SKATT!!!

Her en kveld kom det en liten mann gående stille opp trappen min. Jeg så at han bar på noe i hånden sin, så forsiktig….

Han hadde sammen med mor og onkel kjørt langt den dagen.

De hadde vært på Kaptein Sabeltann show i Kristiansand. Det var visst en opplevelse for både store og små. Enda!!!

Mitt barnebarn på fire var våken , selv om det var leggetid for lengst da de kom til meg.

Og skatten han så stolt gav meg var ingenting mindre enn en skatt for meg….

En stor glitrende AMETYST krystall!

De som kjenner meg litt ,vet at jeg er glad i og samler  på ulike steiner, og at Ametyst er min favoritt. 

Jeg har fått laget et smykke av en Ametyst stein jeg kjøpte i Stockholm i fjor og den liker jeg å ha på meg.

Men en slik stor, fin Ametyst krystall hadde jeg enda ikke. Så tusen takk for at dere kjøpte den til meg på  veien.

Eller kanskje det var en gave fra selveste Kaptein Sabeltann…..:)

 

 

12 kommentarer
    1. Vera Lynn: Har du??? Så artig. Jeg har vært en stein samler en stund. Jeg synes det var en god ide å lage smykke av en ametyst stein jeg har. Da har man sitt eget unike smykke. Tenker å lage flere, men av andre steiner, eller krystaller.

    2. Så herlig, og for en flott skatt. Ametyst har en fantastisk farge, jeg har også smykke med en sånn stein. Svigermor er “steingal” og jeg fikk smykke av henne. Nå husker jeg ikke hva den steinen er god for, men jeg liker den uansett betydning eller virkeområde 🙂

    3. margarites: Super svigermor du har som gir deg likt et smykke… Jeg har skrevet litt om Ametyst i innlegg13/8 og 21/8 2015. Du kan lese litt om den der. Er litt fint å vite hva den er god for når man tross alt har et smykke….:)

    4. Svigermor er grei, og vet alt om krystaller virker det som. Og hun har huset fult – og jeg tuller ikke. Nå har jeg vært inne og lest innleggene dine fra august i fjor, og boken du kjøpte har jeg også. Bare det å bla i den og se på bildene er balsam for sjelen. Kanskje jeg skal finne frem noen av de små steinene jeg har og ha dem med meg i lommen – fikk et tips om det en gang. Nyt helgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg