BLÅBÆRDAG med jorbær i, og en aldri så liten blåveis…

Her var vi i går , hos de som dyrker jordbær og har et helt blått teppe av blåbær rundt huset sitt….

Min sønn og jeg  hadde fått i oppdrag å passe to små, mens min datter og samboer hadde rydde-og bort kjøring prosjekt på gang.

Vi kom oss av gårde tross en litt “dramatisk” forsovelse, og heldigvis fikk de to travle foreldrene utnytte dagen mens min sønn og jeg stod for barnepass.

Den minste sov da vi kom, og jeg bare måtte benytte tiden til å plukke blåbær . 4-åringen og onkel gav snart opp plukkingen og det ble trampolinehopping i stedet på de to. Jeg var bare glad jeg slapp…:)

Da jeg hadde fått mer enn nok til å bake blåbærmuffins av,- for det hadde jeg lovet at jeg skulle-, og minsten var våknet, gikk vi inn alle sammen og hev oss i bakingen. 4-åringen mente vi kunne ha agurk også oppi røren-hjemmedyrket vel og merke- men da streiket mormor. Her ble ingen agurk i muffinsrøren , men han klarte å få med noen jordbær….:)

Så langt så bra. Vi måtte til med middagslaging, og jeg har da gjort det med unger rundt beina før. Det er bare så lenge siden…. Den minste som er i en “farlig” alder ,snart ett år, er alle steder på en gang og alt skal i munnen….

Forstår ikke hvordan jeg gjorde det, men mener jeg hadde noe som het lekegrind den gang mine var små…:)

Onkel fikk se etter mens jeg skulle steke fisk- fisket av pappaen. Men før det hadde gått fem minutter hadde den minste stanget bort i noe og fått seg en aldri så lite blåveis….

Det ble middag på bordet denne dagen også, og min datter og samboer var fornøyd med å ha fått unna mye ute arbeid denne dagen.

Men hvor dagen ble av, det vet jeg faktisk ikke…. Det var i allefall svært travelt….:)

Jeg har bestemt meg for å plukke litt mer av disse blå.  Jeg tror ikke vi  kan spise for mye av de. Og nå er det tid dere…

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Passe barn, lage mat og bake på en gang..det er det lenge siden jeg har gjort :)) Var kjekk å ha den leikegrinna noen ganger ja :)) Jeg smakte på et par blåbær da jeg gikk ei lita runde i stad….gode var de, men venter litt med å plukke til de er enda mer modne :)) Hørtes som en aktiv og hyggelig dag du hadde da… Fin kveld til deg <3

    2. tepausen.blogg.no: Ja, jeg må ha meg noen turer på bærplukk, for som du sier er det mange bruksområder. jeg bruker de mye i smoothies også.

    3. Det høres travelt ut ja :)) De er heldige som har deg som stiller opp :)) Godt med blåbærmuffins, men agurk i muffinsene vet jeg ikke helt ……. :))

    4. Blåbærmuffins er godt, og helst uten akurk i 🙂 kombinasjonen til barn ang mat som passer sammen er helt uendelig lang. Når vi har smøremåltid på jobb kan ungene godt spise makrell og brunost, eller fårepølse of syltetøy…og de påstår at det er godt…. Det er travelt med små barn – spesielt når det er lenge siden vi hadde dem rundt beina selv 🙂

    5. margarites: Rart at barn kombinerer alt mulig pålegg….:) Ja, jeg merker godt at det er lenge siden nå, forstår ikke at noen på min alder orker jobbe i barnehage….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg