EN SVALE GJØR INGEN SOMMER…..

 

Dette bildet er fra gårsdagen. Reddes det som reddes kan….:)

I dag tidlig var det også slik. Da jeg endelig hadde kommet inn døren fra nattevakt, og hadde lyst til å “stupe i seng , oppdaget jeg at jeg hadde glemt mobilen på jobb. Her var bare å kjøre tilbake og hente…..

En svale gjør ingen sommer make og heller ikke en fin dag….

En annen måte å si det på: En dag eller kort tid av lykke, gjør ikke en person helt fornøyd.

En annen betydning kan være: Det er ikke nok med ett forsøk for å få til endring.

(ord trykkene er funnet på nettet)

Svalebildene er lånt. Jeg har ingen bilder av svaler, men de er nydelige. Jeg husker de best fra barndommens somre i Nordfjord. Der var det et bygg omringet av svalereir, og jeg var veldig facinert.

Nå sitter jeg her og kan ikke helt bestemme meg for om jeg skal “tørre” å gå ut en tur mellom regnbygene, eller om jeg skal dra meg på trening innendørs. 

kjenner at jeg har behov for å røre på meg…..:)

 

10 kommentarer
    1. Vi var ute mellom regnbygene her 🙂 Og det var varmt og godt, men så plutselig siler det ned igjen 🙂 Norsk sommer 😉 Svalene er fine ja .-)

    2. Ble fint bilde av blomst i regnvær…selv om jeg vil ha sol og sommer nå…her er det variert vær om dagen :)) Det er mye sant i de utrykka der..men så kan en jo også si at litt er bedre enn ikke noe…. :)) Svaler er såååå fine …håper du har fått trimma litt på en eller annen måte da :)) Ha en fin kveld <3

    3. Nå har altså jeg bestemt,, at når vi ankommer Lofoten til helga.. så blir det sol og sommer.. så det så ;P og blir det ikke det.. så lovte jeg i fjor å blogge badebilde..
      say no more…..

    4. Hva ble det til? Ute eller inne?
      Nei, her har det vært lett motstand mot all bevegelse i dag.
      Svalene er så fine og sommerlig, har en del som flakser rundt på eiendommen min. Men den ene får nok ikke i gang sommeren nei……det handler vel om ikke å gi opp, det må mer til, for oftest alltid.

    5. annebe: Virker som det er variert over hele landet, selv om jeg tør tippe vi her får i meste laget….
      Det er i alle fall lyst og fargerikt ute. Nydelig årstid uansett, så får man ta de soldagene man får…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg