CREPE MED LAKS og andre godsaker i.

 

 

Dette er en sunn og god variasjon av taco lefser med litt annet innhold i .

Det var min datter som laget disse sunne sakene en dag da hun fremdeles var i Bergen…..

Bokhvetemel er forresten rikt på fosfor og magnesium.

 

CREPE:

 ca.100 gr. melk (ja, her tømmer hun det på vekten)

100 gr. bokhvetemel

3 egg

30 gr. mineralvann ( bruk farris)

1 klype salt

20 gr. rømme

20 gr. mel (glutenfritt, hvetemel eller annet mel)

Kok melken. Hell melk over bokhvetemelet. Skal være en tykk masse. Bland i ett og ett egg og rør godt mellom hver gang.

Tilsett rømme . Tilsett mineralvann. tilsett mel og spe på med melk til konsistensen er passe flytende.

Stek crep i smør eller olje på stekepanne.

LAKS.

Marinade: Honning, hvitvin (kan sløyfes) lime , sennep. Skjær laks i biter/terninger og la de ligge i marinaden en stund før du steker den på stekepanne. 

Pinjekjernene rister du også på stekepannen (tørr)

Da er det bare å fylle crep med det du har i kjøleskap som er passende. Her ble brukt spinatblader, ruccola, fetaost, rødløk og paprika. 

Ikke glem pinjekjernene og laksen da.

 

7 kommentarer
    1. Spennende og sunt! Jeg prøvde å koke bokhvetegrøt en gang, men det ble ikke godt! Det er min eneste erfaring med bokhvete så langt, men dette fikk jeg lyst til å prøve! 🙂

    2. karidansen: Bokhvete er også glutenfritt mel, og jeg prøver å spise mest mulig glutenfritt. I dag brukte jeg bokhvetemel som griljermel til fisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg