Dagen før regnet satte inn…..

I går var det dagen før regnet satte inn her, og jeg bestemte meg for å være ute så mye som mulig denne dagen.

Jeg hadde avtalt med min eldste datter om å møtes hos mor, og mine to barnebarn skulle også være med.

Vi kjørte utover i Øygarden fra ulike kanter, og her ute i havgapet er det ofte litt bedre vær enn i byen.

Vi besøkte graven til far, og spiste et måltid hos mor. Så satte vi fra oss bilen, tok med oss trillevogn og dro til sjøen en tur. Det er sjø på alle kanter her , og ikke langt å gå, uansett hvilken retning man tar bort fra hovedveien. 

 

Først måtte vi  forresten  til naboen og hilse på disse to. Som begge er en del av en stor flokk.

Var ikke denne flott i fargene?

og denne søt?

 

Hit dro vi , til et idyllisk sted der det ligger en del båter og naust.  Det er ellers et lite møtested for menn som sysler med båt ting, og vil slå av en prat med naboer og likesinnede.


I dette bygget var det mottak for bl.a  rekefiske før. Jeg var her endel da jeg var barn, og husker vi spiste nykokte, varme reker. Så jeg er veldig kresen når det kommer til  rekespising i dag….

 

På veien hjemover, vil 4-åringen plukke med seg markblomster til oldemor.

Og vi stopper ved et vann, der han vil kjenne på vannet, mens min datter sitter og ammer minsten, og mormor tar bilder…

Vi kommer hjem igjen til mor og jeg vil selvsagt at vi spiser kaffi mat ute….

Senere-ut på ettermiddagen har  min datter og to barnebarn  dratt hjem til seg selv,  og jeg og mor går på markatur. Jeg har ikke med meg fotoapparatet, men vil vise disse mobilbildene likevel. 

Her er cruiseskip i fjorden , og det er et veldig flott syn når man sitter så nære og ser. Dette er også stedet jeg har gått til mange ganger  alene i min barndom og ungdom, for å løse problemer…:)

I går var det imidlertid en fin tur for mor og meg….

Jeg er glad jeg fikk anledning til å oppholde meg så mye ute, for de kommende dagene byr på et elendig sommervær….

Glad jeg ikke har ferie enda….
 

17 kommentarer

Siste innlegg