Noen ROSA fininger , og sisters…


Peoner er de aller vakreste av hageblomstene, synes jeg….Ved siden av roser er den min absolutte favoritt….


I går var det gråvær, men jeg måtte ta et bilde likevel, for de er så fine der de står …., og plutselig er de vekk,…,helt til neste sommer…

Jeg tok en med meg inn en dag i uken, for vi var fire søstre som skulle møtes. De er også noen fininger , søstrene mine, -alle fem-, selv om jeg ikke har de avbildet her….

Det er som vanlig godt å møtes. Vi har mye på hjertet og tiden går fort….

De hadde med både blomster, kake, dessert og vin. Enda jeg ikke har bu´rsdag eller noe…

Jeg trengte flere ute planter. De  jeg hadde så ganske “dvask” ut etter at jeg hadde vært borte noen dager…

Jeg laget vegetar moussaka  og salat til de, og en av de hadde med dessert

Jeg er ikke sikker på om det heter det, men jeg kaller det for sjokolade mini pavlova.

Det var fryktelig godt , og jeg måtte ha en til frokost dagen etter….:)

Kremen er forresten en blanding av kremfløte og vanilje kesam- en fortreffelig mix.

På søstersamling er det ganske mange temaer vi er innom. Denne kvelden var vi to hjelpepleiere og to lærere. 

Det ble snakket litt jobb-vi har spennende og litt ulike jobber alle sammen. Det ble selvsagt snakket om nyheter i familien. Vi er mange ,så det er alltid noe nytt…

Barn, barnebarn og kjæresterier , med gleder og bekymringer er også noe vi alltid “må innom…

og reiseaktiviteten vår. Er jo dags for det nå….

 

Jeg forstod forresten at det var jeg som var akterutseilt med yoga…., og det har jeg tenkt å gjøre noe med …

Til høsten.

Jeg synes ikke det er så lett på egenhånd.  Nå er en av søstrene og “sonderer terrenget,” og da kan jeg sikkert hive meg på et kurs til høsten.

Visste dere at den stillingen som høres ut som hønsehuset egentlig er noe med hund…..:) ?

Forresten så forsvant det noen ting da de tok farvel ut på kvelden….

En av søstrene mine skal hente en katt i sommer. Og måtte få med seg litt katte ting hjem igjen. jeg har jo ikke bruk for det mer, etterat min skjønne lille pus måtte avlives for en stund siden…..

Men… ikke det at jeg er synsk….Jeg synes bare jeg av og til ser en helt sort pus spankulere omkring her…..:)

Hmmmm…, jeg er enda i tenkeboksen…

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg