Steder verdt å besøke i Barcelona

Vi hadde bare fem døgn i Barcelona, og da må man velge hva å bruke tiden til .

Vi ville ha med mye strandliv, litt shopping og god mat selvsagt. Men her er mye som er verdt å se og vi valgte en dag å ta turen til Tibidabo. 

 

På grunn av den fantastiske utsikten over byen herfra er det et populært turistmål.

På fjellet her er en kirke , – Sagrat cor, og om du ser på toppen av kirken finnes der en Jesus- statue.

Man kunne ta heis opp nesten til toppen og så gå trappetrinn resten. Det var ganske høyt og jeg er ikke særlig “høy i hatten”.

Men jeg greide da å bli med på dette. Min datter er heller av den litt tøffe sorten, og dette bildet her ble tatt kjapt, for jeg ville ikke at hun skulle oppå kanten der. Er fryktelig langt rett ned…


På fjelltoppen her er også en fornøyelsespark. Så noe for enhver.

Et annet populært sted å besøke i Barcelona er La Sagrada Familia.

Denne katedralen er Gaudis mesterverk som han jobbet med fra 1883 til han døde i 1926.

Byggingen har pågått i over 130 år, og er verdens mest besøkte byggeplass.

Det var nå 8 tårn, og man kunne ta heis opp i de, men det er ikke noe for meg….

Jeg synes forøvrig bygget er  heller stygt utenpå, men inni katedralen. Du verden!

 

Virkelig et sted verdt å besøke, og er man tøff nok kan man ta heis opp til tårnene.

Men man må gå ned igjen!

Disse to bildene er av oss på utsiden av kirken. 

Jeg sier igjen, vel verdt et besøk. Husk bare å bestille billett på nettet før du går, ellers er det lang ventetid for å komme inn.

 

 

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Ser helt nydelig ut der, utrolige bygninger , flotte utsmykninger og vakre farger :)) Og dere glir rett inn i de vakre omgivelsene :)) Artig å se bilder fra turen <3

    2. Vi var også i Sagrada Familia, jeg likte både utenpå og inni jeg 🙂 Lange køer ja, satt på kafé i to timer og ventet på vår tur vi 😛

    3. For en utsikt det var der oppe fra… Jeg hadde nok ikke våget meg dit opp er jeg redd. Veldig fin utsmykking på kirken og god takhøyde. Jeg er ikke noen kirkegjenger til vanlig, men jeg pleier alltid å stikke innom på nye steder, bare for å se utsmykningene :o))

    4. Vera Lynn: Jeg er ikke glad i høyder som sagt, men av og til så må man bare utfordre seg selv litt…:) Jeg liker også å se kirker, og i særdeleshet katedraler på grunn av den vakre utsmykkingen. Og høytidsfølelsen.

    5. Vakkert 🙂 og flotte jenter på tur ser jeg 🙂 Jeg har bare sittet på med taxi tvers gjennom Barcelona. Paris har liksom vært byen vår på mange turer. Men vi har ikke slitt ut gulvene på museer og sånt. Men en tur i Sacre Ceur er obligatorisk 🙂

    6. dedicat: Tusen takk. Jeg har også vært flere ganger i Paris, der det også er mye å se, og vakker som den er. Men har heller ikke slitt ut noen gulv i museer. Men tenke seg til , jeg har ikke vært i Louvre enda, så jeg mååå tilbake.

    7. Ler,, vi har vært i Louvre,, egentlig verd et blogginnlegg, men er jo noen år siden. Vi durte inn og så på Mona Lisa,, og rett ut igjen.. Jeg så nesten hvordan alle de andre profilerte malerier, krympet i malinga i skuffelse 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg