NYE ” LEIEBOERE” I HUS….

Siden pus døde, og mitt fjerde og siste barn flyttet ut, har det vært en litt annerledes og ny tid…..

Min datters samboer tok med hit -en dag i vår-, en slik hjemmesnekret fuglekasse til meg. Og tok stigen og fikk hengt den opp. Er veldig takknemlig for det!

 Men jeg hadde liten tro på at det kom til å flytte inn noen.

Overraskelsen var stor da jeg en dag både så og hørte at det skjedde noe der ute.

Jeg kan sitte ved spisebordet mitt og se rett ut på  disse nye leieboerne mine, fra sidevinduet i stuen min.

Jeg har hatt en lift gardin foran vinduet , og har hatt den helt nede inntil nå . Nå har jeg heist den litt opp, så jeg får følge litt med på disse fine små

Siden det stort sett er bare jeg som bor her skal jeg prøve å la de få jobbe uforstyrret. For det er tydeligvis kommet unger som skriker etter mat….

 

Her har jeg tatt bilde fra hagen min og opp. Fuglekassen henger ganske høyt, og skjermet av det store tuja treet. Kanskje derfor de har valgt å lage reir akkurat her i år….?

Veldig koselig i alle fall.

P.S. Det er naboen som ikke har malt ferdig husveggene sine…..:)
 

12 kommentarer
    1. Hyggelig å følge med på fuglene, og når man har de så nær blir man jo nesten litt kjent med dem :)) Ble litt høyt for naboen den siste biten eller..hehe… God natt <3

    2. annebe: Ja, jeg synes det er..he, he ja, litt for høyt…Nytter ikke å irritere seg heller….:)
      Sov godt, jeg har fri og skal vaske hus nå….

    3. Koselig med noen “Husdyr” på utsiden også! :)Ja, det er sikkert en stor overgang. Jeg er også uten barn og pus nå. Akkurat nå er det godt, for jeg har så mye å ordne med. Det er først om noen uker jeg vil vite hvordan det vil kjennes, men jeg tror det blir greit!
      Du må stramme opp naboen din! Skjemme ut nabolaget slik, da gitt! 😉

    4. karidansen: Man trenger litt tid ved nye overganger i livet. Jeg synes det er greit å være alene, men savner katten av og til. Ungene ser jeg ofte, men er godt å bo for seg selv….
      Alt til sin tid…
      He, he, man kan ikke velge naboene sine her…..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg