EN HEMMELIG FEIRING…

I de siste ukene har det blitt feiret ulike dager i storfamilien vår. I tillegg til 17-mai har vi feiret to konfirmasjoner på ulike steder i landet, og med mange tilreisende.

Det har vært mye sosialt samvær kan man si…

MEN, en som bare ville la sin store dag gå forbi i stillhet er min tante. Hun ble 80 år , midt oppi de andre feiringene, og synes det fikk være nok…

Men, man kan da ikke la en 80 årsdag til en veldig god og kjær tante bli “glemt”?

Nei, det kunne vi ikke. Hun har alltid vært en stor del av familien vår på så mange måter….

Heldigvis var det noen av mine søstre som” la hodene i bløt” ,og planla hvordan vi skulle få feiret 80-årsdagen, helt uten min tantes viten på forhånd.

Alle vi andre måtte jo vite om det og være med på å stelle i stand, men greide vi holde det hemmelig for henne? uten å forsnakke oss på noen måte?

Det gjorde vi, selv om det holdt hardt og ble servert noen “hvite løgner”…..Var vel verst for min onkel…:)

Det var mye som skulle klaffe , og jeg må si det var en deilig følelse å se min tantes reaksjon når vi alle hadde  greid å holde på hemmeligheten.

Hun trodde at hun var invitert i middagsbesøk til min søster , men ble i stedet møtt av en hel hær med folk og flagg, som hadde gått i dekning rundt om. Til og med bilene våre hadde vi gjemt unna….

Besøket fant sted hos min søster som har den aller beste plassen til “hele bølingen” vår…., og var enda en fin feiring av dager i mai måned.

Noen blomster ved sjøen 
 

9 kommentarer

Siste innlegg