HOS DYREDOKTOR`N…..

Dette søte bildet henger på smådyrsklinikken i Bergen. 

Hit måtte jeg med pus i dag. Dvs. måtte og måtte….

Men heller ta en tur i stedet for å bekymre seg ,eller ha dårlig samvittighet for å ikke gå….

Pus hadde ikke spist tørrfor på noen uker, og jeg synes hun hadde tatt av. Men kokt fisk og bløt mat har glidd ned…

Det kan være tennene som er noe galt med om ikke katten vil spise tørrfor , og tenk om hun hadde tannpine….

Jeg synes det er litt dramatisk å få henne med seg, både for mor og katt…Først “stappe” henne inn i katteburet og så av gårde i bil ,mens hun mjauer og er kjemperedd. En liten hyggelig tur kan man si….

Etter litt venting ble hun undersøkt, og legen kunne ikke finne noenting galt med hele katten!

Jeg var selvsagt glad for det…. Det eneste som var ,var en stor flått som hadde festet seg i pelsen. Så  nå er det tid for flåttdråper. Er veldig effektivt synes jeg. Har brukt det hvert år.

I år har hun også fått dråper i stedet for tabletter for ormekur og slike ekle saker. Før har jeg hatt store problemer med å få i henne de tablettene, men så fikk jeg høre at de også hadde det i dråper. Så mye enklere….

Skal se pus og jeg må joine hverandre noen år til….:)

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg