KYSTVAKTSTIEN

I går hadde jeg et ærend hos mor, og siden det var fint å være ute tok jeg først en tur ved Ormhilleren i Øygarden. 

Her er flere stier å gå, jeg gikk bare en kortversjon av kystvaktstien denne dagen, og her startet jeg. Dette er en tur som både helt unge og godt gamle tåler.
Her kan man sette seg ned og nyte utsikten fra en liten topp. Man ser rett i havet….

Dette er broen mellom Torsvik og Rong, og under her har jeg fisket en stor torsk engang…

Det var også her vi måtte ta skolebåten da jeg gikk på ungdomsskolen. Da var ikke denne broen bygget, og vi dro i all slags vær, men jeg husker det som en fin tid…..

Her er det en åre som viser vei. Her var endel kuriositeter som man kunne forbinde med kystmiljø gjennom løypen.

Tilbake på Ormhilleren. Folksomt her i dag, selv om ikke badesesongen har begynt. Barnefamilier har slått leir, unger leker i sjøkanten…

 Dykkere gjør seg klar for å dykke  i sundet her, noen fisker… Mange  er det som koser seg i solen denne dagen.

Her er noen som har tenkt kjærlighetstanker kanskje …..De har hatt litt jobb  mens det var fjære sjø, for jeg så ulike mønstre som var laget av stein.

Så drar jeg videre til mor og tilbringer noen timer med henne.

Ærendet mitt får få et eget innlegg….

 

17 kommentarer
    1. Ser ut som en fin tur dette, og artig med æren som viser vei. Hjertet i sjøen som var laget med Stein var kreativt gjort av en eller annen. Ønsker deg en fin uke 🙂

    2. Fint med merkede stier (Særlig for oss som har TMPR). En flott tur dette. Tror man blir ekstra tøff når man har vært avhengig av båt for å komme seg til skolen! 🙂

    3. karidansen: For meg var det en passelig tur den dagen, får ta hele runden en annen dag. Beste med det hele er å pust inn sjøluft….
      Ja, var “øyhopping” i mine ungdomsskole år, buss og båt og til fots

    4. Ser veldig fint ut der…og nydelig med blå himmel :)) Også så stilig det hjertet var også :)) Håper du hadde det fint hos moren din :)) Ønsker deg ei fin kommende uke :))

    5. Så heldig du er. Av og til savner jeg også området rundt barndomshjemmet mitt, men det var ikke på langt ned så flott som dette. Og så er det en 4 timers kjøring herfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg