SPIS DET, IKKE MIST DET…..

Neida, jeg har ikke gått på noen smell angående avtalen min med meg selv om å ikke spise sjokolade på en måned, selv om det ligger og frister sjokolade alle steder….

Tenk deg tanken om natten, når blodsukkeret er lavt , jeg er på jobb ,og så ligger det sjokolade “overalt”…

Den er slett ikke enkel…

Men jeg holder stand enda…og har tenkt at dette  (på bildet her) er det første jeg skal ha tennene i , når avtalen min med meg selv går ut….om noen uker…

 

Jeg liker å gå på trening de dagene jeg går av nattevakt. Så også på lørdagen. Av og til er det kanskje lurere å være hjemme og bare sitte dønn i ro…?

For jeg er mildt sagt litt “sosete” av meg etter nattevakt.

Vel, vel, jeg hadde tenkt meg på trening og for avgårde før jeg fant på noen unnskyldninger…

 

Vel fremme tok jeg  på  meg treningstøy, men nei og nei….ikke nå igjen….

Ingen treningssko medbrakt. 

Sist dro jeg hjem igjen , men denne dagen tenkte jeg  “skitt au, jeg trener på sokkeleisten…”

Gikk bra det. Syklet bare i stedet for å bruke de andre apparatene jeg pleier, og styrkeapparater går jo bra.

Trening vel gjennomført, og jeg var fornøyd.

 

Etter treningen gikk jeg innom butikken i samme hus, men her er jeg ikke kjent.Jeg hater å lete i matbutikkene.

Det var forresten her jeg fikk øye på pain au chocolat.

Det jeg leitet etter fant jeg ikke, og til slutt “eglet” jeg meg innpå en jeg trodde var butikkansatt….

For han hadde uniform på seg…og jeg hadde ikke briller….:)

Men han var taxisjåfør…:) og selvsagt visste ikke han hvor tørkede tomater lå…

Men han kunne kjøre meg hjem etterpå, sa han….:)

Så lo vi godt begge to.

 

SPIS DET…ikke mist det

 

Da jeg var vel hjemme i garasjen, og hadde lastet ut både treningsbag og de få varene jeg hadde kjøpt, glapp handleposen og eplene falt under bilen.

Søren og, jeg trengte de eplene, jeg har høyt kolesterol må vite….:)

Jeg så meg godt rundt , -det er et felles garasje anlegg-

Så tok jeg frem noe fabelaktig lurt som jeg har hatt bruk for mange ganger.

Jeg har lommelykt på mobilen, og den er jeg glad i kan dere tro…

Jeg lyste under bilen og der lå de jo. Men jeg måtte kjøre bilen frem igjen for å få fatt i de….

Jeg tror ikke noen så meg….

Her var bare å komme seg innendørs og bli der resten av dagen….:)

 

 

 

 

 

 

19 kommentarer
    1. Syns du er flink som ikke lar deg friste…bra jobba 🙂 Skjedde litt “forviklinger” i løpet av dagen skjønner jeg…men du fant løsninger og kom deg greit ut av dem…:)) Kos deg med kvelden…innendørs ;)))

    2. annebe: Takk! Ja, det skjer av en eller annen grunn slike småforviklinger etter nattevaktsjobbing om jeg ikke passer på å våkne noen timer før jeg gjør noenting som helst…:)

    3. Ha ha ha jeg synes jeg ser deg! På trening uten sko, i butikken uten briller og med eplene under bilen. Når først en ting går galt følger gjerne flere ting etter. Skjønt så veldig gale var jo ingen av delene her da. Akkurat på jobben synes jeg at det går greit å ikke spise sjokolade (nesten alltid har noen med seg etter en reise eller opprydding, sånn at det ligger på pauserommet), men hjemme – like før middag- er det vanskeligere. Men jeg prøver. Jeg hadde forresten aldri kunnet jobbe om natten, for jeg er så kveldstrøtt. Men alt blir vel en vane 🙂

    4. Ha-ha….epleslang under bilen! Synes du er flink som ligger unna sjokolade. Jeg er som regel ingen søtmons, men jeg er veldig glad i salt godteri som f. eks Sørlandschips! 😉

    5. margarites: Ja, av og til er det bare flere slike gale ting som skjer meg, de som kjenner meg vet hvordan det er. Skylder som oftest på nattevaktene….:)Man må være litt nattmenneske for å fungere i 100 prosent på natt ja.., er ikke for alle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg