FLAKS at ikke du fallt ned…

I går gikk “gongongen” klokken 12. Da jeg åpnet soveromsdøren stod min datter og to barnebarn der…

Helt klar for å bruke den fine dagen til fulle….

De hadde selvsagt vært lenge oppe….

Solen skinte og det var bare å benytte litt av tiden til å være ute. Min yngste datter(svensken), var selvsagt også med på det. Hun og samboer har vært hos meg i påsken. 

Det var et elendig påskevær for de her i Bergen. Samboeren dro tilbake til Stockholm noen dager tidligere ,og sendte solsnaps til oss….Den tosken…:)

Heldigvis var min datter noen dager ekstra og fikk denne flotte soldagen med seg.

Fy så godt det er å være ute i solen. Man tiner opp helt inni fra sjelen….

Jeg ville gå på trilletur med minsten. Han skulle sove , og jeg liker å trille….

Etterpå tok jeg med meg storebror (4  år om noen dager), på en liten skogstur. 

Vi samler litt kongler og kvister i bøtten han har med . Mormor liker kongler, det vet han…

“Her er det treet som jeg klatret oppi mens du stod på bakken og kikket opp på meg.  Husker du det?”, sier jeg.

“FLAKS at ikke du fallt ned”, sier han….:)

“Ja, da måtte du ha gått og ropt på hjelp”

“Da hadde jeg gått og ropt på Ted”

“Hvem er det”?

“Han i vennebyen vel”

“Ååå, er han sykepleier da”? vil jeg vite

Ja, det var han visst. 

“Ligner han på Hugh Grant”?

Nei, se det kunne han ikke svare på….:)

Vi går et stykke til og ser hvor vi skal plukke blåbær når de engang dukker opp. For det gjør de….

Og vi avtaler å plukke bær både her hos mormor og der han bor. For der var det veldig mye i fjor…

Vi går opp på en stein og ser på de to høye fjellene vi kan se herfra. Lyderhorn og Løvstakken.

Jeg sier vi kan gå tur der, når han har blitt litt eldre.

Etter en stund trakker vi hjemover , der svensken holder på med noe enkelt og godt til middagsmat. 

Så er vi plutselig 8 til bords. Den aller minste på et halvt år er “putet opp” og sitter for første gang ved bordet han også…

Noen timer senere kjører jeg min datter til flyplassen igjen, men det er ikke så lenge før hun kommer hjem igjen…

Så drar jeg på jobb , med visshet om at pus har selskap i natt også….:)

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg