Å FINNE MOTET SITT IGJEN…..

 

     

                             

    

Jeg har fulgt litt med på programserien om Berserk ekspedisjonen til Antarktis. 

Synes det er et fint program,  det må være et eventyr å få  oppleve en slik natur. Det ser man jo også på reaksjonen til besetningen ombord, når de for første gang får disse sterke naturopplevelsene…..

Jeg innrømmer at jeg aldri har hatt særlig sansen for Anne kat. Hærland, uten å utdype det….

Men her i denne settingen får man se en litt annen side av henne.

Jeg synes det var så fint det hun sa, når hun ble spurt av en ombord om hvorfor hun dro til Antarktis…

Samtidig som de så på de vakre isfjellene rundt seg, sa hun ,ganske rørt,   at hun dro for å finne motet sitt igjen og ta det med seg hjem igjen , fordi hun hadde mistet det….

Det synes jeg var nydelig sagt….

Ikke at jeg har tenkt meg til Antarktis, selv om jeg av og til ,når heitebygene tar over…, gjerne skulle dratt på flekken…

 Men bare det at man kan tenke slik som henne ,at jeg må gjøre noe for meg selv , så jeg finner motet mitt igjen, livsmotet,  livsgleden…

For det tenker jeg vi alle har opplevd eller kanskje får oppleve, at vi trenger noe eller noen som kan gi oss gnisten igjen.

Har du mistet motet ditt,  er oppfordringen min å finne noe eller noen som kan gi deg det igjen. Om du søker så finner du det…….

 

10 kommentarer
    1. Ser litt på programmet jeg også..og ja det var fint sagt :)) Viktig å utfordre seg selv litt..for med årene blir man ofte litt “satt” og det koster å prøve nye ting…ikke lett …men fult mulig heldigvis :)) Fint innlegg :))

    2. annebe: Ja, det var så nydelig i den settingen…, og at hun var så ærlig og oppriktig…
      Viktig å gjøre noe for seg selv når man føler man “ligger nede”…., men ikke nødvendigvis å dra så langt avgårde…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg