PASS på hjertet ditt…..

 

 

Det er igjen blitt anbefalt å spise mindre salt. Vi får i oss for mye salt, som gir risiko for forhøyt blodtrykk og igjen hjerte-kar sykdommer.

Jeg har brukt Himalayasalt i årevis, og kan stå inne for at det er svært hensiktsmessig å bruke i stedet for vanlig salt.

 Jeg merker stor forskjell i kroppen de gangene jeg pøser på med vanlig salt,- slik som når jeg hiver innpå med chips, eller er på ferie og spiser mat jeg ikke spiser til vanlig. Da blir jeg hoven i kroppen, spesielt i fingrene, og kjenner meg utilpass. For meg er det blitt viktig å bruke dette saltet, fordi jeg er glad i salt mat.

Himalaya salt finnes både finmalt og grovmalt og kjøpes i helsekostbutiker eller andre butikker med utvalg av helsekostvarer.

-Himalayasalt er naturlig krystallsalt fra bergmassivet i Himalaya.

– inneholder 84 grunnstoffer som kroppen og jorden er bygget av. 

-Inneholder naturlig jod som er viktig for stoffskiftet.

-Det er et rent salt som ikke er forurenset, bearbeidet, eller inneholder syntetiske mineraler.

 

14 kommentarer
    1. Det hørtes jo smart ut, å bruke dette i stedet for vanlig salt. Er det den fargen som på bildet…litt rosa? ELler er det bildet som lyver? 😀

    2. Jeg bruker også det saltet når jeg lager mat fra bunnen av. Vet om et utsalg som selger et for ca 20 kr for en halv kilo, og det er rimelig! I dag har jeg spist kyllingsalat med sprøstekt bacon, og jeg merker at jeg helst ikke skulle ha spist det baconet. Der er det nok ikke brukt Himalayasalt. 😛 I morgen blir det hjemmelaget mat fra bunnen igjen!

    3. karidansen: Ja, når man først har brukt det daglig en stund, det er da man merker forskjellen. For ikke å snakke om hvor mye mer tørst man blir av vanlig salt.
      Det var svært billig, er nok litt dyrere på helsekost

    4. Tror jammen jeg må prøve dette saltet jeg. Ikke at jeg egentlig har råd til sånt, men høres jo veldig fornuftig ut. Og som du sier, det ser delikat ut med den rosafargen 🙂

    5. Eva: Blir bare noen få kroner hver måned. Det er jo salt og ikke så mye du bruker….
      Jeg kan nesten love du vil merke forskjell etter noen måneder

    6. Anne: Det ser kanskje litt rosa ut på bildet, men litt rosa er det. Jeg kjöpte med meg to poser fra Rhodos sis jeg kjöpte, ellers kjöper jeg på helsekost-Kinsarvik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg