BARCELONA- sikkert langt hyggeligere denne gang….

 

 

Som jeg har nevnt skal vi til Barcelona en tur i midten av juni, min datter (og guide) og meg. Jeg kan huske Barcelona som  en fin by, for jeg har vært der før , for leeeenge siden, men da med  et reisefølge som ikke var så hyggelig å dra på tur med. Det var helt sikkert ikke jeg heller den gangen,- noe hyggelig turfølge……

Det var før jeg hadde hørt om TMPR, ikke visste jeg at jeg hadde denne “diagnosen”, og ikke hadde jeg innrømmet det den gangen likevel….:)

TMPR har jeg fått av karidansen….:)

Jeg dro avgårde på Interrail med en helt ny kjæreste. Det var tidlig i 20-årene. Jeg hadde allerede vært på tur året før, så jeg mente at jeg var den som skulle lede an…

 Min nye kjæreste skulle absolutt være med, men han angret sikkert tidlig på den reisen. Det skjærte seg i grunnen når vi gikk på toget i Bergen….

Men jeg var ung, og det var han også, så avgårde dro vi….

Det jeg husker best fra Barcelona, var at det var mye flott og spennende å se, og vi gikk mye. Men vi tok bane/buss også -ikke undergrunn, for jeg ville se mest mulig. Og interrailere har dårlig tid…

Det var her det skjedde det jeg husker best fra Barcelona. Vi hadde fra vi dro avgårde ,kranglet endel om hvilke vei som var den riktige. Når jeg sa høyre , sa han venstre….

Denne dagen stod jeg på bussen/banen og så ut vinduet for å følge med, slik at jeg kunne fortelle hvor vi skulle gå av. Jeg tror han allerede hadde gitt meg opp, for jeg var ganske sta, den gangen….

Jeg fulgte med så godt jeg kunne, helt til en mann ville se biletten min. Da var det på hodet ned i sekken for å lete…. Da jeg endelig fant biletten og så opp igjen hadde jeg selvsagt mistet hele retningen og ante ikke lenger hvor vi var. Jeg ble rasende  på denne bilettøren eller hva han var, og sa svært høyt på bergenskstril. ” Sjå her, ta biletten og stikk den inn i ræven på deg”… Hvor på han, helt sint og rød i fjeset sa svært høyt: ” in my as…?” De fleste rundt oss begynte å le, mens jeg selvsagt ville vekk fra hele elendigheten…..

Da vi kom hjem fra turen, hadde min nye kjæreste og jeg kranglet nok om både riktig og gal retning og en hel del andre saker…. Jeg tok et kjapt farvel på togstasjonen i Bergen og så han aldri mer igjen. Det var sikkert det beste for begge parter….:)

13 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Takk, bildet henger på en soveromsvegg her. Jeg er glad i rosina…sine bilder, de er så glade…Ja, det blir bedre denne gang:)

    2. Ha-ha……Ja, der var det TeMPeRament ….i lange baner……..Jeg vil ikke ha skylda for din “diagnose”…..men vi er nok to i samme båt! Jeg driver i hus – og tomtebransjen om dagen. Hadde vært og sett på ei tomt. Så snakket jeg med mor i tlf : “I hvilken retning lå Mjøsa i forhold til tomta?”, spurte hun. “Je vet itte, men ho var i hvert fall på ner’sia” (nedsida), sa Karidansen…..”Hauamei, neste gong får du ta med deg kompass”, sa mor……. 😛

    3. Oj…det var nok andre tider ja. Og hørtes ikke ut til å være det morsomste reisefølget. Men dere fant i alle fall ut av det før det, og fikk avsluttet med hverandre 🙂
      Blir nok kjempeflott nå. Og med et mye bedre reisefølge <3
      God klem <3

    4. Mariann Sæther Tokle: Vi drar 12 juni, slik at det forhåpentligvis ikke er altfor varmt, er jo litt greit å kunne se seg litt om…

    5. Da går vi for en bedre tur nå 😉 Dette hørtes jo morsomt ut i dag, men ikke mens det pågikk nei. Men får jo klart bedre reisefølge også! Så bare nyt det dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg