TUR FOR tobente og firebente…

Å røre litt på seg i sjøluft og sol  kan være en stund mellom hver gang jeg får sjansen til, men i dag klaffet det. Huskyen er en heldig hund og får ut og ture hver dag. Men som oftest må min datter kjøre barnevogn i tillegg.

I dag , derimot, fikk mormor være den som trillet. Og småen i vognen var stille hele turen… En nydelig dag å være ute , og en flott plass å gå tur. Det er bare en halvtime å kjøre fra der jeg bor, og jeg håper på mange slike formiddagsturer nå når min datter har mammaperm, og det begynner å våres…

Etterpå måtte jeg rett og slett komme meg hjem å sove etpar timer. Det var ikke bare sjøluften som gjorde det, men jeg er inne i en dårlig søvn periode. Om jeg legger meg kl. 08 om morgenen etter en nattevakt, eller kl. 04 om natten, som jeg ofte gjør når jeg har fri, så sover jeg bare 4 timer. 

Det er mange som sliter med å sove, og hadde jeg hatt en helt vanlig dagjobb, så vet jeg ikke om jeg hadde fungert… Jeg skylder min dårlige søvn på overgangsalder, da jeg vet at dette er et av problemene med denne tiden…. Heldigvis er det bare i perioder, for jeg tåler dårlig å sove så lite…..

I dag var det i alle fall en flott dag å være formiddagsvåken på, for både dagslys og sol kjenner jeg gjør svært godt, og å være sammen med barn og barnebarn også.

12 kommentarer
    1. Det ser ut som sommerbilder. Utrolig deilig <3
      Koselig å gå tur sånn som det. I fred og ro, og godt vær 😀 Sånn må vi få litt mer av synes jeg 🙂
      <3

    2. Nydelige bilder med løfte om vår i vente! Kjedelig ikke å få sove, men døgnrytmen blir vel fort forstyrret når man går nattevakt. Jeg hadde ikke klart å ha nattevakt – jobb. Jeg sover stort sett godt, men er nok ganske B- menneske! 🙂

    3. karidansen: Ja, det går mot vår…
      Jeg pleier sove godt jeg også, selv om det er på feil side av døgnet, derfor jeg relaterer det til “noe med overg.alder”….
      I dag skinner også solen, så aldri så gale….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg