HVITT ute , og en “hvit” måned….

Hvitt og fint i Bergen som i så mange andre byer og steder i landet vårt.  

Siden Januar  for mange er en ny begynnelse, så har jeg også en avtale med meg selv denne måneden….

Jeg leser med glede, og et smil, om mennesker som skal ha kjøttfrie mandager, hundre (eller var det mer) dager uten sukker, og andre som er klar for en ny kamp for å trene.

Kjøttfri spiser jeg jo alltid, minus sukker har jeg ikke lyst å være med på… trening har jeg ikke kommet helt igang med . Jeg har enda engang fått påminnelse i form av sms fra treningssenteret….

Men min januar avtale med meg selv er faktisk litt viktig . Ikke fordi jeg er “tung på flasken”, men jeg tenker at jeg har godt av det…

Avtalen  min med meg selv er en måned uten alkohol. Enkelt og greit.

Er det andre som har avtaler med seg selv? 

13 kommentarer
    1. Oj…det var en fin avtale med seg selv 🙂
      Jeg ville ikke slite med å ha akkurat den avtalen. For det er sjelden jeg drikker. Men det er rart med det, når man går på penicillin, da har man plutselig veldig lyst på akkurat det man ikke kan ha 😉 Og jeg vil jo heller bli frisk, enn å nedsette penicillinens virkning med alkohol 😉
      Min avtale med meg selv, er å være her inne litt mer. Prøve å få tilbake driven min, og se at vi faktisk går lysere tider i møte 🙂
      Ønsker deg en fortsatt flott og trivelig januar 🙂
      Klem <3

    2. Eva: Jeg liker godt å ta meg et par glass i ny og ne,og gjerne etter en nattevaktshelg. Men er godt å la være noen uker, en har ikke vondt av det etter desembermåneden….
      Bra avtale du har gjort, håper virkelig du vilvære her inne , og som du sier, det går mot lysere tider, jeg kjenner at det gjør utrolig godt å tenke på!

    3. tepausen.blogg.no: Lange avtaler blir så vanskelige å holde…..:) I alle fall når det gjelder å ikke spise / drikke noe en liker.

    4. Flink du er. Ja har nok en avtale med meg selv, mer vann inn enn noe annet. Alkohol drikkes ikke her, men det har vært perioder jeg har slått meg på brus. Jada, vet det handler om en trøstedrikk for meg. Men det er godt å vite at man har klart seg fint med bare litt vann også. 🙂

    5. Ramona2010: Takk. Heldigvis er ikke brus noe jeg liker så veldig godt, men vet det er mange som er avhengig av det. Vann er godt, jeg drikker nok av det.Kjenner på hele kroppen om jeg får for lite.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg