TID FOR innesvømming

Bildet er fra ADO arena i Bergen. En svømmehall som ble åpnet i 2014, og er oppkalt etter Alexander Dale Oen, toppsvømmeren som døde i 2012. Han var fra samme sted jeg har vokst opp , Øygarden. 

Da jeg våknet etter nattevakt i dag hadde jeg planlagt å gå for å svømme. Jeg oppdaget da jeg var på ferie i september, at dette var jeg ikke god til  lenger. Jeg svømte en del før, men de siste årene har det kun vært ved ferier i utlandet. Som tenkt, så gjort….

Svømmehallen er jo forholsdvis ny, og fasilitetene  flotte. Her var stort, rent, oversiktlig og tilrettelagt for alle aldre. Til og med lekegrind i dusjsonen.                                            Jeg svømte en halvtime-lenger turte jeg ikke, på grunn av jeg ikke var sikker på hva nakke og skuldre tålte lenger…..

Etter svømming var det tid for kulpen på 38 grader. Her var godt å sitte og bare nyyyte…. Her er som seg hør og bør også badstu i garderobeområdet. Dette var en av grunnene til at jeg hadde lyst å gå hit. Ikke så lenge jeg klarte sitte her i dag, jeg får nok øve meg….:)

Svømming er bra trening for folk i alle aldre, og denne dagen gav i alle fall meg mersmak, så sjansen er stor for at jeg drar tilbake…Jeg må bare kjøpe meg en ny badedrakt, for den jeg har er fra ca. før krigen….:)

Bilen hadde jeg parkert ved Bergen storsenter, for hallen ligger bare noen minutter gange herfra. Jeg la ruten om denne her:

 

 

 

 En youghurtisbar, og jeg bare måtte kjøpe….:) Hmm, denne må jeg skygge una neste gang…..

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg føler det var noe av innlegget ditt som ble borte? Stoppet midt etter en bokstav ? Svømming er skikkelig deilig og noe alle bør kunne 🙂

    2. Du kunne vel unne deg en yoghurt -is med god samvittighet etter svømmeturen. Svømming er fin trim. NÅ MÅ jeg til med yoga igjen. Har vært slapp med det i det siste – og kroppen tigger etter yoga -økta si! 😛

    3. karidansen: Det er godt med enhver form for trening. Jeg finner ikke ro til yoga, men det gjør helt sikkert veldig godt. Jeg gjør noen yogaøvelser av og til, men kaller det for stretching. Min datter som har vist meg. Ja, yogaøkt på deg i morgen! 🙂

    4. Fælt som du koser deg, svømming, badstue, youghurtis og ikke minst raspeballer! Men det er deg vel unt, stor kos deg i helgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg