HVA HJELPER DETTE MOT?

Her er diverse” remedier”. Sitron, lime, Repsils , honning, ingefærrot, kanel, hvitløk, gojibær. og sjokolade. Sjokolade hjelper jo “mot alt”. Men sannheten er at jeg har fått en forkjølelse , og har strengt tatt ikke tid til det. Så jeg prøver “alt”. Te med ingefærrot, kanel , honning og sitron, suger på Repsils,  tygger Gojibær, gurgler meg med saltvann, har hvitløk i maten.

Egentlig er jeg like sur som flere sitroner, for det er jeg når jeg en sjelden gang er forkjølet. Hver gang jeg slutter å ta mine daglige c-vitamin brusetbl. 1000mg, så skjer det samme. Det går en stund, så er jeg forkjølet. Jeg har jo fått i meg en hel masse med c-vit i det siste fordi jeg har laget meg smoothie nesten hver dag. Derfor var det jeg tenkte at jeg slett ikke trengte disse brusetablettene med c-vitamin. Men det straffet seg…..

Blir bedre for hver dag da, så kanskje det hjelper å være litt “på offensiven” med ulike remedier , kjerringråd og sånt. 

Er det noe jeg ikke har prøvd?   

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg har hørt at det hjelper egentlig ikke med noen ting sånt. At man blir ikke frisk før man er FERDIG på et vis. Alle sånne remedier kan føles lindrende mot så hals og sånt, men man blir ikke friskere av det 😀 Men jeg håper at basseluskene selv har bestemt seg for å bli på kort visitt 😀 God bedring 🙂

    2. Ja du har prøvd mye da… Jeg tar alltid masse c vitaminer når jeg er forkjølet og drikker te med stjerneanis, honning og sitron…Det synes jeg hjelper 🙂 God bedring 🙂

    3. Jeg fikk et råd engang, som jeg har brukt flere ganger i ettertid, og som faktisk har virket, mer eller mindre:
      En kopp varm te, med en klunk konjakk eller whiskey i, pluss en god dose honning. Jeg lærte senere at timian honning er spesielt godt mot forkjølelse…og det stemmer. For det har jeg også prøvd.
      Men nå, med det samme jeg kjenner jeg brygger på noe i halsen, tar jeg Strepsils. Det må man jo til utlandet å få tak i, men det er gull verdt for meg. Jeg har faktisk ikke vært forkjølet på 2 år. For jeg har alltid klart å jage det bort når jeg har kjent at noe er på vei. Men, skal aldri si aldri, for kan fort bli syk nå, når jeg er ekstra sliten og utmattet. Da hjelper antakelig ikke noe….
      Masse god bedring <3 <3 <3

    4. Som regel må det gå sin gang….men det ser jo bra ut med de remediene, da. Masse drikke, hvile og å tillate seg sjøl å være litt tufs noen dager….Og så får du trøste deg med at immunforsvaret blir styrket etter ei forkjølelseskule! 🙂

    5. Eva: Ja, jeg tenker også at Strepsils virker, og jeg hadde et brett igjen etter sist sydentur, så tror nok at det hjalp …
      Jeg velger meg whisky jeg da, kanskje lage meg litt irish coffee…, bare det at jeg er midt i en haug nattevakter….Men timian har jeg heller ikke prøvd. Takk for råd…

    6. karidansen: Har ikke tid å tillate meg…, jeg har bare noen få vakter før ferieuken min og vil så gjerne slippe å være syk…heller gjemme tufsedagene til en an gang….:)Håper du har rett i det med at immunforsvaret styrkes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg