……..en liten gul mann

 


Bildet er lånt

Jeg hadde ikke tenkt å ta høstordet i munn før om noen uker, men innser at den er her for fullt. Rognebærene er rødfarge på allerede, og da føler jeg at det er virkelig høst.

Deler et vers av et dikt jeg synes er så fint, om årets tider. Det er av Arild Nyquist.

 

 

Nå er høsten her

og høsten er en liten gul mann

som kommer utav skogen med

kofferten sin og plukker løvet ned av

trærne og tar med seg blomsterstilkene

og mange av fuglene, og så maler han

himmelen grå og mørk.

 

Slik er det i Bergen i dag. Himmel grå og mørk. Jeg skal ha min siste arbeidshelg denne helgen, før jeg om ikke så lenge drar sydover. Så jeg føler at det ikke ser så aller nitrist  ut…. God helg til alle som titter innom her

10 kommentarer
    1. Fint dikt..ikke hørt det før 🙂 ..litt høstaktig her også..men har vært en del sol i dag..
      Så det fine klovnekruset og leste om det hyggelige bekjentskapet i forrige innlegg også…man kan godt få god kommunikasjon på tvers av alder :)) Håper det blir ei fin arbeidshelg på deg..og litt fritid innimellom :))

    2. annebe: Ja, høsten er her, men håper vi får noen fine dager innimellom…
      Arbeidshelgene mine er stort sett soving, spising, og hviling. Hender det er noen “tøffe” som stikker innom, men jeg er brutalt sagt svært usosial, bortsett fra om natten da…

    3. frodith: Pleier gå fort disse helgene, selv om jeg ikke akkurat gleder meg… , men skal nok kose meg om en stund, være våken når det er dag og sove på “riktig” tid…:)

    4. Veldig greit å spare litt ferie til denne tiden. Og jeg liker heller ikke å høstmale riktig enda. Men man har vel ikke noe valg. Alt har liksom kommet sent dette året, unntatt høsten, den har kommet tidlig 😉
      Fint dikt ja, illustrerer høsten godt 🙂
      Her er himmelen veldig variert. Jeg opplevde tidenes regnbyge da jeg dro til Stavanger i kveld. Jeg måtte sette ned farten betydelig, for det var nesten ikke mulig å se veien 😉
      Ha en herlig helg. Håper at skyene, om det skulle være noen, er lyse og lette <3

    5. karidansen: Ja, man må bare smile av de…Så du har bestilt deg tur du også. Er absolutt velfortjent, du som har jobbet i hele sommer…:)

    6. Eva: Ja, jeg skal i alle fall spare ferie til september hvert år. Her også “renner et over”, så det gjør liksom ingenting å sove bort helgen…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg