JEG VELGER MEG AMETYST

Bildene er lånt.

Om du googler bilder av Ametyst får du opp en hel “himmel” av disse vakre steinene. I dag har jeg bestilt noen steiner , tenkte jeg måtte begynne litt i det små og samle, men jeg tror jeg må legge bånd på meg så jeg ikke fyller opp hele huset , for det er lett for….

Jeg har bl.a bestilt noen av disse

Jeg har også levert inn et anheng av Ametyst jeg kjøpte i Stockholm, for å få en sølvlenke på, og tror nok at jeg kommer til å kjøpe endel smykker av ulike steiner. Det finnes mange som selger flotte smykker av de vakreste steiner…

 

Litt mer om AMETYST, fra boken jeg kjøpte av Marianne Solberg Behn:

“Krystallen styrker intuisjonen din og er til stor nytte under meditasjon. Du får hjelp til å dempe det indre stresset, og en eventuell forvirring kan forsvinne. Den mykner spenninger, både fysiske, mentale og sjelelige, og styrker ditt forhold til den spirituelle dimensjonen.”

“Det er sagt om Ametysten at den bringer fred og motvirker krangler i hjemmet. Du kan sette den i stuen eller på soverommet, og den vil spre sin gode energi i rommene. Krystallen kan forbedre søvnen din, så ha den gjerne under hodeputen.”

Dessuten har den samme farge som skumringstimen, den tiden på døgnet da folk i gammel tid satte seg ned og fortalte hverandre historier……Kanskje derfor også jeg liker den så godt…?

6 kommentarer
    1. Jeg tror steiner/mineraler har en innvirkning på oss og på energiene rundt oss. Jeg forbinder deg med lilla/fiolett, så dette er liksom DIN stein, tenker jeg!

    2. Ametyst høres ut til å være min sten også 🙂 Men jeg har ikke noen i hus. Skulle gjerne hatt en for søvnen sin del i alle fall. Og ikke minst for fargen <3 Heldigvis har vi ikke noen krangler her i huset. Et relativt krangelfritt hus dette her heldigvis. Men igjen, søvnen kunne nok vært bedre hos noen og enhver 🙂
      Tusen takk for at du deler om stenene. Jeg synes det er interessant, og tankevekkende <3

    3. Eva: Det er flere som selger på nettet, jeg ringte og bestilte hos Enhjørningen, i alle fall lett å få fatt i . Ellers tenkte jeg se etter butikker å kjøpe i når jeg snart drar til Kypros…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg