LANGPANNEKAKE med mye Nesquik i…

 


Jeg fikk det for meg at jeg skulle bake sjokoladekake i dag, og langpanne sjokoladekaker finnes det endel oppskrifter på. Jeg synes denne er veldig god.

 

KONFEKTKAKE

500 gr. hvetemel

500gr. sukker (man kan ha litt mindre)

2ts. natron

2 ts.salt

1 ts bakepulver

7 dl kefirmelk

350 gr.mykt smør

4 egg

4 ts. vaniljesukker

4 dl Nesquikpulver (eller oboypulver)

Bland alt sammen i en kjøkkenmaskin og visp i 3-4 minutter. Hell i langpanne og stek ved 180 grader i 35 min. Ha gjerne bakepapir på toppen de siste minuttene om den ser ut til å bli brent. 

GLASUR: 75 gr. mykt smør, 6 ss nesquik, 5 dl melis , 2 ts. vaniljesukker, 1/2 dl varm kaffi. (En skvett fløte om du har)

Bland alt godt sammen og ha oppå den avkjølte kaken.

16 kommentarer
    1. Sånne kaker er bare sååå nam nam 🙂
      Jeg hentet moren min hit på besøk, og så bakte jeg store, saftige, luftige lapper. Knallgodt 🙂
      Det var en dame som en gang fortalte meg at hun halverte sukkermengden i alle kaker hun bakte, for de hadde unødig mye sukker, og vi får i oss nok sukker som det er. Hun insisterte på at de var akkurat like gode fordet. Og da jeg smakte kakene hennes, kunne jeg ikke kjenne at det var lite sukker i. De var kjempegode. Men jeg har ikke fulgt det slavisk. Jeg tar gjerne litt mindre sukker i, men halverer ikke sukkermengden.
      Kos deg med kake <3 Jeg tror jeg får prøve denne en dag jeg også 🙂

    2. Eva: Ja, jeg er kakeglad, som de fleste er i min familie. Kanskje en god ide det med å halvere sukkeret. Store saftige luftige lapper kan vi godt få oppskrift på. Steker du på steketakke?

      Koselig at du kan ha din mor hos deg…

    3. frodith: Den er veldig god, og du som er så sjokoladeglad ville elsket denne. Den er veldig enkel å lage, tenker du får overraske hr. Frodith med denne en dag…:)

    4. Ja, det var kjekt å ha moren min her 🙂
      Jeg steker lapper på takke ja. Må passe på som en smed, for takken er over 40 år gammel, og klarer ikke å holde en jevn temperatur lenger. Men kjekt å steke på takke, det går jo fortere da 🙂 Men kan fint stekes i panne også 🙂
      Får kanskje lage et aldri så lite lappeinnlegg ja 🙂

    5. Så kjempegodt ut – blir ikke mye baking her, men sønnen har dilla på bolla så får vel trylle fram noen slike i løpet av uka jeg vel. Ha en flott dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg