UT DER MÅKENE BOR

Jeg kjente jeg hadde behov for litt kontakt , og noen å snakke med , da jeg hadde en fridag i går. Det blir mange timer alene, og lite “normal” kommunikasjon på jobb. Så da jeg ble invitert ut til en søsterfamilie, som hadde besøk av en annen søsterfamilie, tok jeg turen utover til sjøen en lørdagskveld. Det er bare en halvtime å kjøre, og da fikk jeg samtidig være sammen med flere av mine  nevøer og nieser.

En fin kveld med mye prat og god mat. En av niesene mine hadde laget en krydderkake ,helt uten egg, som bare var utrolig god. Jeg skal nok finne oppskriften på den og dele en annen gang. Glemte det i farten der ute.

Mine to svogers, som også var tilstede, har et litt ,- mild sagt-, anstrengt forhold til katter. Er det ikke rart hvordan kattene plager de som ikke ønsker å ha kattekontakt? For her var historier om alt f..skapet de nabokattene gjorde, og hva som kom til å hende med de , om bare han kom på nært nok hold. For hvorfor kan de ikke være litt uskrevne regler for katter liksom for hunder? Vi holder hunder i bånd, vi plukker opp skit etter de, vi passer på at de ikke er til sjenanse for naboer  og andre etter beste evne. Men katter, de får gjøre akkurat som de vil, er fri og frank til å komme og gå, plage naboer med å pisse i garasjer, og hyle utenfor om natten, og stjele mat ….

Det må vel bare være slik, man kan ikke bure inne katter og sette bånd på de, eller? Jeg synes i alle fall at de må være som de er , frie dyr, og kanskje det er nettopp derfor jeg liker de så godt…:)

I dag venter jeg besøk av familien til en med disse øynene
Jeg har ikke vasket huset i forkant, for det er nyttesløst…:) Men jeg gleder meg til at min datter , samboer og barnebarn  kommer innom for å være her litt  før jeg går på jobb. Og Huskyen er selvsagt velkommen den og. Får lage litt sommermat til de…..

God søndag til alle!

6 kommentarer
    1. Så hyggelig lørdagskos. Mange som hyler over seg når det gjelder katter….. hehe 🙂 ha en hyggelig dag videre – med hunden og familien! 🙂 🙂

    2. Ha-ha…. Ja, katter er liksom noe frie sjeler som gjør som de vil. Foreløpig er min nesten bare inne, så hun er ikke til sjenanse for noen andre enn oss som bor her i huset. Jeg synes at de som har hankatter som løper fritt, bør kastrere dem. Både fordi de kan produsere så mange nye katter hvis de møter en ukastrert hunkatt, OG fordi det er utrivelig med den markeringslukta! 😛

    3. KAtter er fine dyr, og de ER annerledes enn hunder fra bunnen av 🙂 SÅ kos du fikk en fin dag med familien. Noen ganger er det det man trenger, og de kjenner en 🙂

    4. Margrethe: ja, de kattene er tll stor irritasjon for de som ikke liker de, tydeligvis. Nå har min datter og familien gått hjem, så nå” lader jeg opp” til natten…

    5. karidansen: Jeg har aldri hatt hankatt, men er enig med deg i at de burde kastreres. Tror de er mer på “reking” enn hunkattene også, og vi vet jo at katter får flere kull i året, så det er riktig så uansvarlig å ikke kastrere

    6. frodith: Ja man kan ikke sammenligne , selv om det er husdyr begge deler.
      Det gjør godt å være sammen med familien, selv innimellom nattevakter, og de fleste har jo tid i helgene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg