FIVE-SISters samling

Vi greide, med litt smidighet ,å få til et “søsstreff” nå, før ferien begynner å gå mot slutten. I alle fall fem av oss søstre . Den sjette hadde vi med oss i tankene og litt “sursken” satt hun i Stavanger og misunte oss litt….. 

Bildet er forøvrig fra min søster sitt bosted, hun som var vertinne i kveld. Hun “forelsket seg” i huskejenten til Frodith , og bestilte den “pr. fluksens”.

God mat og drikke , og timene fløy avsted. Temaer som ble tatt opp denne gangen ,blant mye latter, var:

Evaluering sommerferie- mange gode historier her…., Barn-hvor befinner de seg/ hva gjør de til høsten….,Skoleordninger/lån/ stipend-hvordan overlever disse ungene våre, hvordan takle de minste- konsekvenser av atferd, bøker verdt å lese og hva som er blitt lest i sommer.

Nå må vi ta oss et glass vin, i alle fall vi som ikke skal kjøre, for her er mye mer å snakke om. “Gåten” om hvorfor far alltid sa at pale (fisk) er kattemat. De fleste av oss trodde det var fordi han virkelig ikke likte denne type fisk, men så kunne min ene søster fortelle at det var en katt som kom inn når vi satt ved middagsbordet og spiste palefisk( min far kan ikke fordra katter), og spydde utover gulvet. Etter den tid har min far aldri spist pale….:)

Og hvorfor måtte den hesten (en av søstrene mine har en svoger som er veterinær), skytes på søndag?  i stedet for mandag?  

Og dessuten leser min søster en bok som heter sjarmen med tarmen. Den høres så finurlig ut at jeg tror jeg vil låne den etter hun har lest den ferdig…

Og som alltid: Skal vi slanke oss eller drite i det. I kveld gjør vi sistnevnte og gyver løs på sjokolade , chips og masse andre godsaker i kjent familiestil….

Alle kom til ordet, vi er ganske god på det , synes jeg…

Her var mye annet som ble snakket om…, timene fløy  avsted som sagt… Alltid like godt, berikende, morsomt m.m å treffes, bare vi søstrene suse…

 

5 kommentarer
    1. Det høres så herlig ut å være en del av en sånn gjeng. Min svigerinne er en del av en søskenflokk på 8, og de pleier å møtes en helg i året med familiene sine, hvor de da gjerne har leid et leirsted eller noe sånt. Jeg synes det høres så godt ut. Selv har jeg kun en bror, og vi treffes jo så ofte vi kan. Og det er ikke så veldig ofte egentlig, for han er så travel 😉 Men de gangene vi treffes, har vi det veldig kjekt da 🙂
      Det høres ut som at dere fikk løst de fleste verdensproblemene, og selvsagt kjekt når ny informasjon dukker opp, om ting man har lurt på 🙂
      Fin tradisjon om dere klarer å få til å møtes alle sammen i ny og ne <3

    2. Så moro at dere møtes og har det slik. Ikke så vanlig med seks søstre – nå til dags. Det var I Gamle Dager det var vanlig med såpass store barneflokker! Jeg har bare to søsken – en søster og en bror – og vi treffes ganske sjelden. 🙂

    3. Eva: Vi prøver å treffes noen ganger i året, men det er heller sjelden at vi treffes alle seks. Og det er virkelig bra å ha alenetid med bare søstrene uten mann og barn….

    4. karidansen: Jeg kjenner at det gjør godt å treffes, bare vi søstrer uten mann og barn tilstede. Ikke så altfor ofte vi får det til , men noen ganger i året.

    5. Ja, noen ganger trenger vi sånne “Kvinnekvelder”. Det blir noe helt annet med Kvinne – OG Mannekvelder! Da blir det gjerne ikke den nære, lyttende praten, sjøl om vi damer kan kakle i munnen på hverandre vi også.. Jeg synes mennene har lett for å dominere når de er med. Generelt virker de ikke så interessert i å høre på hva damer har å si. (men det finnes sikkert noen hederlige unntak!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg