STOCKHOLM (3) OM SECOND hand, aura og brune øyner….

Denne dagen var bestemt for second hand butikker. Jeg ble ganske overrasket over å se så mange , ulike , rene, pene, godtluktende (for det er lukten som er det verste, synes jeg) butikker. Min datter som er lommekjent etter å ha bodd i Stockholm noen år, tok oss med til “second-hand delen av byen. Før vi kom til den første butikken gikk vi forbi en alternativ butikk, som bl.a solgte ulike steiner . Jeg er glad i alle sorter stein, og disse energisteinene/kraftsteinene ,som i tillegg er fine å se på ville jeg gjerne ha noen av. Jeg fant noe som jeg mente passet meg, mens mine to barn “meldte seg litt ut”. På toppen av det hele ville mor la seg aura-fotografere. Dette er veldig spennende skal jeg si, spennende å høre noen “lese” deg utav aura-foto. Og ja, jeg tror på det, både aura og kraft steiner……

Second hand butikkene innehar mye ulikt. Her var herre avdelinger, vintage, designklær, butikker som hadde flotte gallakjoler, brudekjoler og kostymeklær. Mye glitter, paljetter og annet stesj”. Jeg måtte selvsagt prøve noen av de flotte kostymeklærne (jeg ble litt tvunget til det da…:). Og det var litt artig….

 

Her er taket pyntet med en blomstereng


Og når jeg måtte hvile mine trette ben, fant jeg denne benken inn på en av butikkene….:)

Attpåtil HANDLET jeg to ting i en av butikkene. Dongerikjolen skal jeg nok prøve med noe hvitt inni, og den buksen fra Seeby Chloe, var så fantastisk deilig å ha på at den kommer jeg til å henge i helt til snøen kommer….:) (Den er leggkort)

Da vi satte oss ned for å få oss litt drikke og hvile et sted, ble jeg oppmerksom på en mann som slett ikke så på meg, han stirret-lenge….. Det er de største og mest intense,brune øynene jeg har sett….Jeg lurte på om det var noen chakra som hadde åpnet seg, etterpå tenkte jeg” hvor er burkaen min…:)”. Denne mannen ville ikke gi seg med å få kontakt med meg, og “løve-ungene” mine brisket seg til…Her var det ingen mann som skulle komme og sjekke opp mor…Han skulle håndhilse, så dro han opp mobilen, men da fant mine barn det best å få mor bort derfra…..:) Jeg synes det hele var ganske morsomt, selv om jeg overhode ikke var interessert i noen kontakt med han. Før vi gikk fikk han sagt noen ord : “Mamman har også et liv….”,  og “man lever bare en gang”…..    

Om kvelden gikk vi tilbake til sushi-mat restauranten og jeg ville ha mer av de gode dumplingsene. Kanskje jeg må prøve å lage de selv?

Dagen etter dro vi hjem igjen til drittværsbyen…..

10 kommentarer
    1. Sikkert ekstra fint å gå rundt i byen med datteren din som er kjent..og vet hav som er verdt et besøk 🙂 Sikkert litt gøy med slike aura bilder..selv om jeg ikke personlig har spesiell tro på slikt..er det jo litt “underholdene”iallefall :))
      Gøy å gå i slike Secon hand butikker ..ikke så ofte jeg kjøper noe..men har en brun fløyelsjakke jeg kjøpte for en del år siden , og den er jeg glad i :)) Gøy med en som prøvde å flørte litt da..selv om det ikke ble noen date akkurat 🙂 Sov godt til natta :))

    2. annebe: Ja, jeg liker best å ha noen som guider meg, så jeg slipper å tenke på hvor vi går, bare kose meg..Og artig med litt ulike opplevelser, når man først er der …:)

    3. Hørtes veldig morsomt ut denne turen. Innholdsrik og koselig. Jeg har en søster som er “steingal”. Jeg liker også steiner, men det er mer den naturlige varianten som en finner ute.
      Hva fortalte analysen deg??? Eller det vil du kanskje ikke si…. 🙂
      Men bana dine ville ikke at du skulle bli opp sjekka da :)?!

    4. BforB: Jeg liker all slags stein, skulle vel egentlig bodd i et steinhus 🙂 Skal ikke si så mye om analysen annet enn at den var bekreftende på mye……
      Det var ikke akkurat Hugh Grant jeg ble sjekket opp av da, så det samme kan det være….:)

    5. Second Hand butikker er ikke helt meg, men jeg tror nok fint jeg kunne funnet noe en gang, om jeg hadde tatt meg tid. Men det som stopper hos meg, er at man kan finne noe fint, og så finnes det jo kun i en størrelse ofte 😉
      Uansett veldig kjekt å kikke 🙂
      Ojsann…Det ble nesten en date på deg 😉 Men de intense øynene hørtes nesten litt skummelt ut 😉 Og jeg tror nok du både har liv, og lever det til fulle selv om du lever kun en gang 😀 <3

    6. karidansen: Ja, jeg synes det, kanskje du allerede har analysert meg …:) Var litt aha-opplevelse å høre hun jeg var hos fortelle meg litt …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg