TUR TIL STOCKHOLM (2)

 

Vi hadde en plan med dagen, men hadde vel ikke tenkt at vi skulle tilbakelegge så mange km, for ved ettersyn om kvelden hadde vi gått ca.20.000 skritt. Så litt trim har vi fått. Vi ville vandre litt rundt i GAMLA STAN , men gjorde et lite opphold ved SLOTTET, for her var noe på gang. Min sønn vet at mor liker å følge med på de kongelige, og selv om vi ikke fikk sett noe til noen av de, så oppdaget jeg at vi kom midt i vaktskifte ved slottet. Da måtte vi få det med oss synes jeg….

Her var både flotte uniformer, hester, spilling og noe “roping”

Etter å ha tråkket rundt i byen noen timer, ved sjøen, i Gamla stan, Drotningsgaten og lunchet , var vi  fornøyd og dro tilbake til leiligheten. Der  slappet vi av og ventet på at min datter skulle komme fra jobb. Om kvelden spaserte vi et lite stykke til en restaurant ved sjøen. Chiao, chiao ved Liljeholmen. De har nydelig hjemmelaget pastamat blant annet. Det var flott å sitte ute og spise, og her er noen “steinflotte” og frodige damer som sitter her nede året rundt.

 

                                                            

Det er min datter som poserer foran en av damene….

Etter en herlig middag spaserte vi hjemover og tok tidlig kveld, for neste dag skulle vi, “herrejemini” , på second hand strøket i byen, og da må man være opplagt….Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra å gå innom slike butikker, men her et et stort miljø for denslags i Stockholm, og butikkene er både fine og interessante å ta turen i. Dessuten var her to som elsket disse butikkene, så her var bare å følge med….

 

6 kommentarer
    1. Høres veldig koselig ut da, og morsomt med litt statue-imitasjon. Second hand, helt enig, jeg er ikke så interessert, men kan bli med noen som MÅ dit 😀 Er du der fremdeles? 🙂

    2. 20000 skritt må vel være bra! Da kan man unne seg litt god mat også. Flotte damer, både de frodige og faste……. og den Ekte dama som poserer så fint!

    3. karidansen: Ja, jeg kjenner det fremdeles på hoftene at jeg har trødd mye de siste dagene, men jeg spiste mye godt så det var bra jeg fikk trødd litt 🙂

    4. Så flott å være i Stockholm 🙂 Jeg var der for noen år siden, med jobben jeg var i da. Vi hadde studietur 🙂 Og jeg husker at jeg synes Stockholm var en vakker by. Husket igjen når jeg så bildene dine, at jeg også fikk med meg vaktskifte 🙂
      God mat er halve ferien 🙂 Veldig kjekt å gå innom restauranter man ikke har vært i før 🙂

    5. Eva: Ja, jeg liker Stockholm selv om det er en storby. Det er godt å slippe å lage maten selv , så å gå på restaurant og spise god mat, er som du sier halve ferien

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg