STOCKHOLM og smuldrepai

Vi tar oss en tur til Stockholm noen dager for å “tørke opp litt”. Min yngste sønn og meg. Jeg har jo en datter som bor der , så vi skal få ta inn på “hotell A og D. Gleder oss til å komme bort noen dager. Forhåpentligvis vi vi få solskinn hver dag. Vi skal være sammen, shoppe litt, spise god mat. Tenker det skal bli kos på alle måter…..

I dag har vi vært på besøk til min datter m/familie. Jeg er svært glad for at de kom seg hjem fra campingtur. Det er tungt når man er høygravid å leve campinglivet….De hadde jo blant annet vært i Kristiansand og hilst på Sabeltann, og det var kos å se bilder og film derfra. Han hadde ikke fått med seg noen diamanter til mormor, men hadde diamanter i øynene når han fortalte om det….

Vi har vært på blåbærsanking i dag, og mitt barnebarn og jeg måtte lage smuldrepai til dessert , siden vi fant så mye bær.Smakte deilig, og så enkel å lage. Bare hvetemel, sukker, havregryn og litt smør som krumles sammen og haes oppå blåbærene. Inni ovnen en stund til det har fått farge , og ferdig dessert som smaker godt med is til.Sunt og godt, i allefall om man har mye blåbær.

Nå må vi pakke noen saker, og komme oss avgårde i morgen tidlig…..

8 kommentarer
    1. Ja havregrynspai med blåbær er både godt – og sunnere enn mange andre kaker. I alle fall hvis det ikke er så voldsomt med sukker i. Ønsker deg en riktig god opptørkingsferd til Stockholm. 😀

    2. Huff ja, campingtur som høygravid er nok ikke noen spøk. Men er jo kjekt da, med minner av besøk hos selveste Sabeltann 🙂
      Og smuldrepai er aldri feil, samme hva man velger å ha inni av frukt eller bær 🙂 Jeg gleder meg til eplene mine er modne, da skal det bli litt god bakst av dem i alle fall 🙂
      Kos deg masse i Stockholm, og forhåpentlig har de litt bedre vær enn vi har her hjemme 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg