FREDELIG sommerdag…


Om dere ser godt etter så er det bare dette besøket jeg har hatt i dag, (humlebesøk),foruten pus da…… En hel fredelig dag på terassen. Jeg har vært der hele tiden, inntatt all mat og drikke der, og forflyttet meg inn først nå. For her gjelder hvert minutt, vet ikke hvor tid solen dukker opp her neste gang….

Jeg tåler godt noen slike dager. Jeg kansellerte til og med søsterbesøk, men jeg skal heldigvis få komme dit i morgen, og håper hun lager pai til meg da….Om hun bare kunne blitt frisk av den isjaslidelsen sin, for det er harde dager for henne. Om det er noen som vet noen gode råd, så må dere si det…..

Ellers har jeg hatt god tid å tenke, og heldigvis fått snap fra tre av mine barn, så jeg vet de har det bra. Min ene sønn er på fjelltur i Jotunheimen, min andre sønn er på ulike konserter i Oslo noen dager. Familien til min datter er på vei til Kristiansand- håper barnebarnet mitt husker å spørre kaptein Sabeltann etter diamanter til meg…., og min yngste datter jobber “ræven av seg” i Stockholm. Pus og jeg holder fortet hjemme….

Nå skal jeg forflytte meg ut i hagen en stund og blant annet se etter disse herlighetene,-peoner, som er det vakreste som finnes av blomster. Og jeg må også på sneglesanking…..

10 kommentarer
    1. Fint du har pus der med deg da, til å holde fortet 😀 for det er ikke bare lett 😀 Her har det også vært sol, men litt kjølig er det…

    2. Vakre bilder 🙂 Jeg har lyserosa Peoner i hagen…blomstrer for fullt nå 🙂 Høres deilig ut med en dag på terassen..her går dagene fremdeles med til å besøke mamma som desverre fortsatt ligger på intensiven ..men vi tar en dag av gangen..og håper det bedrer seg snart .
      Bra du blir oppdatert på hva barn og barnebarn driver med om dagen, også håper jeg det blir hyggelig å besøke søstern din og at vondtene hennes bedrer seg .Jeg er innom å leser blogger så ofte jeg orker..men blir ikke mye kommentarer fra meg om dagen…det blir bedre når mamma forhåpentligvis kommer seg litt 🙂 Klem og sov godt :))

    3. annebe: Forstår det er slitsomt for deg, og for dere….Livet er litt på vent…Må bare ta en dag om gangen, og må ikke slite deg ut, heller dele på det med så mange du kan… Din mor er en heldig dame som har dere rundt seg…Sov godt

    4. For en deilig sommerdag! Max feriestemning. Her bare regner det. Regnskogregn var det visst leste jeg. Kos dere på lunsj i morgen, den paien er så god!

    5. Alene hjemme kan være godt av og til. Men ekstra kjekt med livstegn, sånn at man vet at alle har det bra 🙂
      Hagens gleder er vel noe av det vakreste på denne tiden, selv om resten av sommeren er litt kald på en måte.
      Sneglene later til å trives over alt uansett. Litt av en kamp. Jeg hadde i utgangspunktet gitt opp. Men så fikk jeg det for meg at jeg ikke skulle gi opp uten kamp. Så jeg kjøpte noe som jeg strødde både på plen og i bedet. Og etterpå har jeg faktisk kun sett inntørkede, døde snegler 😉
      Kos deg masse videre. Viktigst det 🙂

    6. Eva: Ja, jeg liker at de gir livstegn fra seg, uten “lager” jeg bare nifse historier av det…

      Jeg har forsont meg med at sneglesanking er en del av hagearbeidet, men det har blitt mindre av de. Jeg løper rundt med pølseklype og boks med saltvann så jeg lemper de opp i , og har ikke dårlig samvittighet engang…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg