“KALDE FØTTER” og kald, men fin sommerdag.

I hele går, innimellom besøk av barn og barnebarn, huslige gjøremål og en tur ut, gikk mye av tiden med å sitte på pc. Se, vurdere, se enda mer, og være like lite klok på om jeg skulle trykke på bestill når det gjaldt sydentur. Jeg stoppet i siste sekund tre ganger. Jeg kjente på at jeg ikke ville ta sjansen på å reise uspesifisert, og jeg var heller ikke fornøyd med å måtte betale over ti tusen for å få en ønsket tur. Jeg bestemte meg tilslutt for at her er bare til å ta dagene som de kommer , men jeg skal IKKE tillate meg å være sur over en kald sommer…….

Både i går og i dag har jeg vært sammen med mange familiemedlemmer. I dag har jeg oppholdt meg flere timer ved sjøen. Et sted som heter Ormhilleren, i Øygarden. Der er helt nydelig der, mer enn nok plass for både strandliv og fiske. I fjor tilbrakte jeg flere dager her , og badet også. Men er selvsagt for kaldt for det nå. Det er flere merkede løyper man kan gå, og i det hele tatt et sted man kan være lenge. Etterpå besøkte jeg far på sykehjemmet sammen med en søster og niese, og han var heldigvis i “storslag” i dag.Vi pakket han godt inn, så vi kunne sitte ute. 

Senere dro vi til mor og var der en stund , sammen med enda flere familiemedlemmer. Alt i alt , en fin dag. Jeg føler meg heldig som har steder å dra til, og en stor familie å være sammen med……..

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Da ble det ingen sydentur??
      Det er fint i Norge til tross for vær….det handler om å komme seg ut, og det ser jeg du har gjort.
      Og ha en familie å dele tid sammen med er veldig fint, og kan også være krevende.
      Nå har jeg hatt to dager nesten bare i mitt selskap, og syns det er veldig fint. Men syns også jeg er heldig som har foreldre jeg kan besøke, barn jeg kan dele tide sammen med og søsken og tantunger. – Alt til sin tid :)).

    2. BforB: Vil nok følge med på turer de nærmeste dagene også, men det er i grunnen heltgreit å ikke komme avgårde . Vi (tre av oss søstre) skal til Kypros i september så skal alltids få sjansen til å ta meg et bad…Ja, det må være en fin balanse mellom besøk og alenetid, alt til sin tid, sier også jeg….:)

    3. Ja 10.000 er mye å betale for ei uke. Og uspesifisert……Man kan ha flaks. Sjøl har jeg aldri prøvd det. Jeg ville ikke ha dratt alene på uspesifisert tror jeg…. En balanse mellom alentid og sosialt samvær er det beste. Den balansen kan være ulik fra person til person. Godt å kunne velge.:)

    4. Jeg har vært hos mamma i dag jeg også, og det var koselig. Varmt og deilig, og fikk litt farge. Vi satt i hagen og spilte Othello 🙂 ELlers tusler jeg rundt i solkjole, og later som det er sommer. Med selvbruning på beina, og jakke over skuldrene… Men koser meg og synes jeg har en fin ferie 🙂 Hvis jeg får mulighet drar jeg en tur noe sted i høst i stedet for 🙂

    5. karidansen: Jeg er ikke så tøff lenger nei, til å reise uspesifisert. Er mulig jeg må vente til september med å bade i sjøen, da har vi jo bestilt på kypros, vi tre søstre, slik vi pleier hvert år i september.

    6. frodith: Ja, uansett godt med fri, bare det å velge selv når tid man skal stå opp, og gå og legge seg, og ikke ha altfor mye på gang….

    7. 10 000 er veldig mye for en uke ja. Virkelig veldig mye. Det har ikke jeg mulighet til å legge ut i alle fall. Når jeg selv bestiller meg tur, så håper jeg at jeg finner noe som er litt rimeligere, og ikke minst, spesifisert. Tror ikke jeg orker å gamble med noe jeg ikke vet hva vil bli. Spesielt siden jeg ikke pleier å ha vinnerlykke 😉
      Men håper du finner deg en fin tur, som ikke koster skjorta. Og uansett, så har du jo Kyprosturen å se frem til 🙂 Det blir nok bra for deg tenker jeg 😀
      Å ha familie å være med, er gull verdt. Sånt kan man aldri få nok av <3

    8. Det høres ut som du har hatt det bra og gjort rette valg. Av og til blir en bare stoppet uten å skjønne hvorfor. Trudde nesten du hadde badet jeg 😉

    9. Eva: Ja, er blodpris og lite valgmuligheter på alt av sydenturer nå….
      Jeg har jo gjort noen innrømmelser over for meg selv når det gjelder reise, ikke uspesifisert lenger, og litt komfort må jeg ha…Er vel alderen….:)
      Og familien min er det viktigste i mitt liv, men balanse skal man ha der også….

    10. Ramona2010: Ja, jeg prøver så godt jeg kan å følge magefølelsen ved mange valg, men det er vel også at jeg hr blitt litt pysete med alderen…
      Men skal ikke se bort fra at jeg får meg noen sjøbad i sommer, hvor det nå blir vet jeg ikke…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg