NÅR MAN IKKE KAN ligge på stranden…..

            

Når man ikke kan ligge på stranden , -er for kaldt-, kan man i det minste ta seg en liten fjelltur. Jeg valgte å gå en tur jeg har vært mange ganger før, vi var passelig ofte her når barna var små, da dette er bydelen de er vokst opp i. Jeg parkerte nede i “dalen” for å få litt puls oppover bakkene før jeg kom inn i skogsterreng.

Her kan man gå selv om man aldri har vært her før, og selv om man har TMPR. Denne diagnosen har jeg fått hos karidansen, :), og jeg var veldig glad for endelig å ha fått en diagnose. Se bare her, her er skiltet helt til topps.


 Det var ikke mange jeg traff på fjelltur i dag. Kan jo hende de som ikke har reist til syden har høyere topper de vil bestige, for det var så absolutt turvær i dag. Det er lenge siden jeg gikk her, og jeg var forbauset over å se alle de digre trærne som vinterstormen har hvelvet, her må ha vært noen voldsomme krefter. På veien opp går man forbi en benk med dette skiltet:


Her står det: Naturen gir alle mennesker anledning til å bli lykkelige, bare de forstår å benytte den.  Fint, hva? Jeg har lagt fra meg mange problemer ,bekymringer og tårer på denne turen opp før. Jeg har bodd i denne bydelen over 20 år, og regner det som hjemme……

Vel oppe, det er ikke så langt , men om jeg hadde gått noen minutter til hadde jeg trødd Gravdalsfjellet, 284m. I alle fall, vel oppe på Viggohytten som var målet mitt, vet jeg hva som møter meg, men jeg har ikke sett det. En branntomt. Hytten brente nemlig ned i vinter, men jeg håper de får den opp igjen. Jeg har til og med stått her oppe før og solgt skillingsboller, når mine barn var speidere 🙂

Da jeg kom hjem igjen ble det dette 


Kaffe, is og chiapudding med honning og jordbær. oppskrift til chiapudding har jeg funnet på en blogg, men jeg husker ikke hvilken. Jeg har begynt å lage den ganske ofte. Det er jo supermatsunt med Chiafrø, og jeg lager så jeg har i flere dager. Trenger ikke så mye om gangen, for det er mettende.

Og P.S    TMPR= Total Mangel På Retningssans

 

 

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det er så viktig å komme seg ut, selv om det er litt dårlig vær. Og naturen er jo flott uansett. Jeg elsker å få brukt kroppen litt uansett jeg 🙂 Trenger ikke å være TRIM akkurat, men litt bevegelse er godt <3

    2. frodith: Ja, er deilig å være ute, men regner det så går jeg fortsatt ikke ut, da blir det treningssenter om jeg må bevege meg.

    3. Høres ut til å være en flott tur det der. Og oppover er jo bra for kondisen 🙂 Jeg liker å gå oppover, men er ikke så glad i nedturen igjen, for det gjør så vondt i knærne. Men sånn ellers, så er jo turen hele gleden, enten det er opp eller ned 🙂
      Og belønningen, så også veldig god ut 😀 <3

    4. Eva: Ja, gjør godt med en tur, men har faktisk glemt å strekke ut,skal gjøre det med en gang, for vet jeg får gangsperr i morgen uten….:)

    5. Det er bra du drister deg av garde sjøl om du også kvalifisert til medlemsskap i TMPR-Klubben! Jeg har Chia – frø i en boks på kjøkkenet. Det skal være bra å blande det i et glass med vann og drikke det når det har svellet….Men GODT synes jeg IKKE det er! 😉

    6. karidansen: Ha, ha, ja:) Chia-frøene må du prøve heller slik: 1 dl. havregryn, 1,5 dl kokosmelk, 1 dl. gresk youghurt, 1-2 ss chiafrø. Bland med en skje og la stå minst 4 timer i kjøleskap, og rør rundt en gang i mellomtiden. Når dette helsefremmende skal spises, blander du med bær og litt flytende honning, f.eks. akasiehonning. Jeg har da i 4 dager,og lover deg en annen smaksopplevelse.

    7. Der har du det turterrenget jeg leter litt etter. Men må nok bare innse at jeg må lete mer. Må bare orke! Høres ut som en superdeilig tur og det er jo hemmeligheten. Kjenner jeg ble litt misunnelig. Og ja, i disse kalde dager er det veldig greit å finne på slikt. Det er en ro i sjelen av det også.

    8. Skulle til å spørre deg om oppskriften på puddingen…så ser jeg litt opp på skjermen…og vips, ser jeg den. Skal ta den ut, har noen slike frø i skapet jeg også.
      Godt å komme seg ut, vurderer en tur senere i dag – på dagtid. Nå er det vasking av klær og slikt.
      Teksten på benken var nydelig……og veldig sann.
      Ha en superdag :).

    9. BforB: Er ikke alle som liker den, men jeg synes den er god… Så sant det ikke regner tenker jeg å prøve å komme meg ut hver dag, godt for både kropp og sjel…

    10. Deilig når alt stemmer. Finni ut at nå jeg stresser og har det pyton tusler Balder og jeg innover. Dvs han frakter meg. Hvor vi ender bestemmer han. Ikke mange veivalgene, men det betyr at jeg ikke har kontrollen. Kan så klart hente tøylene opp, men så lenge ikke noe er farlig og vi er like daffete begge to så synes han det er greit å ta slike pauser. Og slike dager hende det han får gresse uten kjeft med bitt i munnen 😉 Og jeg kommer fornyet tilbake. I ca samme daffende tempo mot at jeg må holde litt igjen i han fordi hjemover betyr mye raskere gange 😀 Så det er gull verdt med turer der man bare kan blåse i ALT og gå på helbredelse av seg selv og gå inn i naturen og være i ett med den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg