GÅSER PÅ RØMMEN og nylagde fiskekaker


I går ringte min datter akkurat da jeg hadde pakket treningsbagen min ( noe fornuftig må man jo finne på i disse kalde sommerdagene).

Hun lurte på om jeg ville komme å spise fiskekaker, samboeren var på fisketur og skulle lage fiskekaker om litt.  Det er en halvtime å kjøre ut til de, og jeg dro avgårde på trening først.Jeg kunne jo ikke si neitakk til nylagde fiskekaker og til å “henge litt” med barnebarnet mitt.

Tidligere på dagen hadde min gravide datter og småen løpt rundt for å samle sammen gåsene til naboen som var på rømmen. Naboene var på ferie og det var vel det gåsene også hadde tenkt seg…I alle fall hadde de et svare strev med å samle de sammen og få de tilbake i innhegningen. Jeg liker det slett ikke, all denne aktiviteten hennes. Nå har magen blitt stor og hun føler hun kommer til å få barnet før tiden…..

Etter å ha fortært gode lyrekaker, for småen og mormor på luftetur. Vi skulle kaste stein i sjøen, men først måtte vi sjekke om gåsene var hjemme. Det var de, de løp og gjemte seg da vi nærmet oss. Vi var ved sjøen en stund , fikk noen myggestikk, men pytt, er deilig med sjøluft……

 

 

Så dro vi hjemover igjen til kaffi og sjokoladekake. Småen våkner ofte tidlig om morgenen, og ønsker å bake kake. Han vil være med på å bestemme hva som skal bakes, og vet gangen i det. Først må man se om man har ingredienser(han bruker ordet:)) Hvis ikke må man gå og handle…

Om kvelden når jeg legger han , er han som vanlig ikke trett, selv om jeg har lest bøker og sunget en sang. Han selv har en nydelig sangstemme, mens mormor er mer som en dårlig stemt kråke, så det holder liksom med en sang. Jeg sier at han blir nødt for å sove , for nå har Jon blund vært her og kastet sovesand i øynene på han. Dette liker han dårlig, men det tar ikke mange minuttene før det er stille.

Skulle ønske Jon Blund kunne komme til meg og om kveldene, men det ble en sovepille i stedet. For jeg vil opp om dagene nå når jeg har ferie …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Omtenksomt av dattera di å samle naboens gjess… og attpåtil er hun høygravid. Ja, jeg skjønner godt at det er vanskelig å snu døgnet når man er nattevakt. Da får en heller ta en sovepille når det kniper – til en får snudd døgnet igjen. 🙂

    2. karidansen: Ja, det er planen min nå, for jeg vil absolutt ha litt lys, om ikke annet, i fjeset om dagene. Går nok noen dager til før jeg får “snudd” skikkelig.

    3. Så herlig å kunne tilbringe kvalitetstid med familien, og spesielt da barnebarn. Og med nytt barnebarn på vei, hjelper det jo litt for kommende mamma, at noen hjelper til og er på besøk 🙂
      Høres så godt ut med hjemmelagede fiskekaker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg