SKAL BARE…drikke kaldt øl og pisse i sjøen….

Er det for mye forlangt da?….Jeg som jobber 100% natt det meste av året, og lever stort sett i mørke døgnet rundt vinterstid- det er mørkt når jeg går på jobb, og mørkt når jeg står opp…..

Nå har jeg ferie i 4 uker, og ønsker meg til en solvarm strand med kaldt øl og gode solstoler….ha med kjekt lesestoff, drikke øl i lunsjen, gå ca 10 skritt ned til sjøen, vasse uti, svømme langt utover og pisse i sjøen….

Jeg tåler noen slike uker i året…… Jeg holder ut enda, i dag har det vært overraskende varmt og fint, men jeg sniker meg av og til inn og ser på restplasser….Kan jo hende jeg må utfordre meg selv litt, og dra avgårde alene. Får se hva som skjer, jeg har blitt mindre impulsiv med årene…


Det øverste bildet er fra Kypros i fjor, september. Jeg reiste med to av mine søstre. Det nederste er fra Tyrkia i fjor i juni. Da reiste jeg sammen med tre av mine barn.

13 kommentarer
    1. Litt koselig å dra sammen med noen også. Jeg dro til Bergen alene nå, men det var litt anderledes, skulle jo treffe mye folk 😉 Kanskje du får deg en tur 🙂

    2. frodith: Akkurat i år passet det ikke med min ferie og andres. Men jeg har bestilt den årlige septemberturen med mine søss til Kypros , så det er langt fra synd på meg om jeg ikke kommer meg avgårde. Og kanskje jeg kan bade i sjøen her hjemme… 4 uker er lang tid..

    3. Du er tøff hvis du drar alene! Jeg har tenkt tanken sjøl. I så fall blir det i august/september og til Hellas. Dit føler jeg at det er trygt å dra for ei enslig dame. Få se hvor mye penger det er på kontoen når sommeren er over! 🙂

    4. karidansen: Jeg tenker først Kypros, vet at de unge er der og fester, men der føler jeg meg likevel trygg – har reist der endel, og Hellas som en god nr. 2. Får se hvor lysten jeg er på å dra bort en stund, og hvilket vær jeg får i ferien min. Synes turene er dyre nå, selv restplasser…

    5. Jeg har også kikket på restplasser. Og har heller ingen å reise med. Men jeg har vel i grunnen besluttet at det må gå an å reise alene, om det er til en plass med godt innarbeidet turisme. Men har nok landet på at det er i dyreste laget denne sommeren. Prisene gikk jo skyhøyt opp når sommeren ble så kald. Så jeg har blinket meg ut at jeg håper prisene synker til høsten, når skolene starter igjen 🙂 At du skal reise til høsten selv, er jo så deilig å se frem til. Da er det jo til å holde ut da 😉

    6. Eva: Jeg må kjenne etter hvor lyst jeg har i de nærmeste ukene til å reise bort en stund, eller om det er levelig her hjemme i sommer. Og det er jammen dyrt, men ser det er litt billigere å reise uspesifisert. Men tør jeg?….som sagt , får se…og tenker som deg når det gjelder hvor. Jeg føler meg trygg på Kypros og i Hellas, fordi der har jeg reist en del. Uke 38 er like “hellig” hvert år. Da drar vi tre eldste søstrene suse avgårde. De andre tre er selvsagt også velkommen til å være med…

    7. Jeg kan ikke reise før, pga noen må være hjemme og se til mamma. Tidligere tok jeg henne bare med 😉 Men nå kan hun ikke være med lenger. Det ville blitt en alt for tøff belastning for oss begge. Men så har jo jeg også noe å se frem til da, hvis jeg får tak i en tur til høsten 🙂
      Kjekt at dere, søstrene sisters har en fast avtale. Det måtte være en stor glede å ha noe sånt å se frem til 😀

    8. Eva: Er godt dere i alle fall er to å se til din mor. Jeg håper du får tatt deg en tur til høsten. Reiser du i uke 38 kan du joine oss. Vi holder til på hotell Callisto da, Kypros. Det er fantastisk der! Vi prøver til og med få samme rommet hvert år 🙂

    9. Hehe…Takk for det 🙂 Ikke godt å si hvor man ender, men en fordel om det i alle fall er direkteavgang fra Stavanger 🙂 Har vært på Kypros en gang for mange år siden, var veldig fint der 🙂

    10. Eva: Tidig at du sier det! I år kan vi ikke reise fra Bergen- ingen avgang der, så jeg og min søster her er litt “sur i trynet”, fordi vi må til Stavanger og dra derfra. Min søster som bor der flirer godt….:)

    11. Nei det kan ikke være lett å ta sjansen på å reise alene utenom Norges grenser. Men jeg vet jo om de som gjør det og synes det går helt greit. Jeg ønsker deg lykke til med det valget du lander på uansett. Og det kan jo hende Vestlandet svømmes over av solrike varme dager i noen uker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg