NÅR SOLEN SMILER….

Et sted jeg jobbet for noen år siden , var det en gammel dement dame-språket hadde hun fremdeles kontroll på-. Jeg glemmer henne ikke fordi hun pleide si:

“Dei gamle sa alltid at om du står tidleg  opp om morgenen , så får du sjå at sola smiler”. Hun sa det så hjertelig at jeg ikke kan glemme det….

Jeg har bare en eneste nattevakt igjen, før 4 uker ferie, og da tror jeg at jeg må gjøre akkurat det, stå tidlig opp og se solen smile….

Og om ikke det er muligheter for det her hjemme, så , hvem vet, kanskje er jeg tilbøyelig og tøff nok?… til å dra et sted der jeg kan se at solen smiler….:)

GOD LØRDAGSKVELD TIL DERE!

14 kommentarer
    1. Det var fint sagt..og noe i det å stå opp til en fin soldag gjør noe med en…
      Da er det straks ferie på deg da…mannen her jobber en uke til før han tar ferie…I dag har vi kost oss med sol og varme her :)) Klem :))

    2. Ja, nå kan vi virkelig se solen smile. Så godt det blir med fire uker ferie! Jeg skal jobbe nesten hele juli. Slik er det når man gambler og ikke har en stor stillingsprosent. Da må man jobbe når andre har ferie! 😉 Til gjengjeld kan jeg ta meg noen dager fri etter en periode med mye jobbing UTEN å måtte søke om det!:D

    3. annebe: Ja, vi trenger hver stråle…virker som været her er tilsvarende som hos dere, både når det er sol og når det er regn. Selv om jeg måtte sove til utpå ettermiddagen ,har jeg fått litt farge gitt…:)

    4. karidansen: Det er noen år siden jeg hadde fire sammenhengende uker, så er klar for det… Det er både fordeler og ulemper med fast stilling og som vikar.

    5. Ramona2010: Ja, det håper jeg, du må vel belage deg på å være hjemme, med alle de dyrene dere har….Håper dere får en fin sommer uansett…

    6. Om ikke solen smiler, så blir man smilende selv av å se den <3
      Det blir godt med ferie tenker jeg. Unner deg det 🙂 Kose deg masse, vel fortjent <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg