TELEPATI og underlige hendelser

Lar du deg forundre?

Telepati, eller tankekraft er når vi sender og mottar informasjon uten fysiske begrensninger,- og utover de  sansene vi har. Om du tenker etter, så har du kanskje opplevd noe du ikke helt kan forklare, med fysiske lover…….?

I vår familie, storfamilie, -og vi er mange-, er det “høyt under taket” både for telepati, åndelige opplevelser og forunderlige hendelser. Jeg tror gjerne det også er snakk om å legge merke til at det skjer….

Det skjer ganske ofte at jeg får sms eller telefon fra en jeg ikke har snakket med på en stund, akkurat i det øyeblikk jeg driver og tenker på vedkommende. Tenker gjerne høyt at nå skal jeg ringe , jeg skal bare…Dette skjer mest oss jenter i familien imellom…

En dag ,for en stund tilbake, var jeg på vei til min datter, og sa høyt mens vi kjørte utover: ” lurer på om jeg skal kjøpe med…(det var noe med mat, husker ikke hva).Akkurat i det jeg sier det får jeg en sms om å kjøpe med den bestemte tingen.

Men av og til har jeg en overdreven tro på mine “evner”. Jeg skulle ha middagsbesøk og manglet noe, (det var nok ikke noe viktig, for da hadde jeg  nok ringt.) Jeg sa i alle fall til de som hadde kommet mens vi ventet på min eldste sønn:” Nå skal jeg tenke sterkt på at F skal gå innom butikken og kjøpe det jeg mangler, så skal dere se at han gjør nettopp det”. Og jeg tenkte så det knaket…Da min sønn ankom en stund senere spurte jeg om han hadde kjøpt det jeg manglet, og forklarte han at jeg hadde tenkt så sterkt på det bare for å teste tankekraften min..Han bare så dumt på meg og spurte om jeg ikke var riktig klok………ha, ha, sånn kan det også gå……

Men tilbake til alvoret med underlige hendelser. For jeg tillater meg å forundre meg…

For ikke så lenge siden kom jeg i kontakt med en mann mens vi ventet…og selv om Bergen ikke har mer enn 275000 innbyggere, så” arkiverte” jeg dette under underlige hendelser. Mannen hadde ikke bare bodd i samme bydel som meg , ei heller ikke bare i samme blokk, men i akkurat samme leilighet som jeg engang bodde i…

Har du opplevd telepati eller  forunderlige hendelser ?

 

 

10 kommentarer
    1. Nå har jeg mer troa på at ting er litt tilfeldig..( men jeg vet ikke ….) Men har vært mange episoder i livet som har vært merkelige ja..
      Senest i forrige uke gikk eldste sønn og jeg en tur her hvor vi bor..et sted vi ikke har gått sammen siden han var liten…og sønnen er ofte slik at han finner frem noen bilder i en skuff eller et skap når han er innom her..da vi var tilbake fra turen finner han frem noen bilder og det var akkurat fra en av de turene ..sånt er litt merkelig..for jeg har virkelig masse bilder …Ha en fin kveld :))

    2. Ja, jeg har opplevd det flere ganger….. Det heter seg at det ikke går an å manipulere en sjel….. Hvis vi blir hovmodige i forhold til egne evner, får vi oss gjerne en på tygga! 😉 Da jeg gikk på Agapeinstituttet, og lærte teknikker innenfor Reading, minnet læreren oss stadig om at vi ikke måtte “leke søstra til Jesus”. Det er fort gjort å bli “høy” på egne evner og ferdigheter, enten det dreier seg om det jordiske eller det åndelige. Noen ganger blir jeg helt forskrekket over hva som kan dukke opp i en Reading, men det er jammen viktig å legge vekk egoet. Om man blir alt for henrykt over egen dyktighet og “Klarsynthet” – da er det egoet som taler, og da blir det ikke “rent” lenger. 🙂

    3. annebe: uansett hva man kaller det for eller hvordan man tror ting henger sammen, så er det artig med forunderlige ting som skjer , eller kanskje jeg skal si berikende….
      Fin kveld til deg også

    4. karidansen: det var fint, at det ikke går an å manipulere en sjel…. I min familie er det en “vanlig ting” å leve med ånder og uforklarlig ting. Jeg har all respekt for alt dette, uannset hva det handler om,fordi jeg har opplevd så mange slags miljøer, men for min del ufarliggjør jeg det også litt. Kanskje en forsvarsmekanisne? jeg synes det bare er spennende..med alt vi ikke kan forklare….

    5. Ja, visst er det spennende. Vi har lett for å tro at det er “Overnaturlig”, men kanskje det bare er naturlig? Vi fjerner oss mer og mer fra det – med alle duppedittene og alt det overfladiske fjaset vi har lett for å drive med. 😛

    6. Spennende synes jeg. Liker sånt 🙂 Jeg har selv hatt mange opplevelser som de fleste sikkert ville kalle unaturlige, eller at jeg fantaserer 😉 Men for meg har de opplevelsene vært helt opp i dagen virkelige. Og noen ganger veldig overraskende, enkelte ganger litt skumle.
      Og her for noen uker siden, fortalte en venninne meg, at hun hadde regnet meg ut i nummerologiens verden. Og der fant hun at flere av mine tall forteller at jeg har klarsynte evner. Så det forklarte jo en del av mine opplevelser.
      Jeg har også troen på at jeg har en skytsengel, eller beskytter. Jeg får jo ikke hjelp i alt, for det kunne jeg virkelig trenge. Men jeg har opplevd henne flere ganger, i faser av livet mitt som virkelig har vært vanvittig ille. Og hun har støttet meg, og jeg har blitt sterkere. Jeg er nokså sikker på at det er min farmor.
      Jeg har ikke noen frykt for ånder. Selv om det kan være skremmende akkurat da, mens man står midt oppi noe. Men viktigst av alt, jeg TROR at det er mer i verden, enn de fleste av oss kan se med det blotte øye 🙂

    7. Eva:Takk for at du er så ærlig. Jeg har også flere ganger i livet følt meg beskyttet, og tror så absolutt på det. Det er akkurat det med frykt, tror det er det som stenger mange ute fra det som skjer “på siden av” oss. Og jeg innrømmer at jeg er litt”pysete” der….
      Jeg synes som sagt før at det først og fremst er berikende, og at jeg tror på en verden som inneholder mer enn vi med det blotte øye kan se var jeg ganske klar på i mitt aller første blogginnlegg…En god kveld til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg