LITT SOMMERMAT, og hva gjør jeg med alt dette grønne?

LItt sommer mat tåler man selv om det ikke er sommervarmt. En god pastasalat som foruten glutenfri pasta har salatingredienser som crispysalat, perletomat, agurk, paprikasnack, vårløk, mais, og fetaost. Picknickskinke ved siden av for kjøttspisere.  cashewnøtter er også godt tilbehør.

Focaccia-brød ved siden av. Det finnes litt ulike oppskrifter men denne fikk jeg hos min søster og hadde i soltørkede tomater som jeg fikk tips om i kjersti sandnes sin blogg.

OPPSKRIFT FOCACCIA-BRØD:  350 gr. hvetemel, 2 ss olivenolje, 1/2 ts. salt , 1 pk tørrgjær, 2,5 dl fingervarmt vann. Bland alt og la heve 1-1,5 time.

Elt deigen noen minutter. Ha i timian og basilikum. Krydder eller friske ,(jeg foretrekkker krydder)(og i dag også soltørkede tomater.) Legg i form . Lag små groper i deigen og tøm litt olivenolje i /på. Dryss maldon havsalt over.

Stekes 190 grader i ca. 25 min.

Focaccia-brøder godt til “alt”.

Dette var maten i dag når min datter og barnebarn kom på besøk. Min datter har begynt å få stor mage nå-er 6 mnd. på vei og  jeg forstår ikke at hun skal gå tre mnd. til. 🙂

Dette treet står rett foran terassen min , huset ligger på en haug,og det skygger ikke noe for solen, men tar litt utsikt. Men jeg greier ikke bestemme meg for om jeg skalfå saget det vekk, for det luner litt når det blåser og er kaldt, jeg innbiller meg i allefall det. Og så blir det ltt mer innsyn.

Her er rett til høyre for treet. Og som du ser ser ikke naboen og jeg noe særlig til hverandre  på denne årstiden. 🙂 Skal jeg rett og slett sage ned hele “skiten”, eller beholde. Jeg greier ikke bestemme meg , og i mellomtiden gror jeg inne…..:)

8 kommentarer
    1. Synes mange ganger det smaker best med litt “lett”mat jeg.. sommervarme eller ikke 🙂
      Vi hadde et piltre som vi måtte fjerne pga av røttene..men savner den usjenertheten det gav..så nå har vi satt opp en levegg som gjør litt av samme nytta ..Fortsatt fin helg til deg :))

    2. spisogspar: Ja, det var godt. Og jeg gleder meg til et nytt barnebarn til høsten, er like facinert som sist over magen som vokser…)

    3. annebe: Ja, det er det jeg tenker litt på om jeg fjerner dette buskaset, da må jeg ha noe annet…og det er litt godt å bo uten innsyn…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg