“HØST MIDDAG”

 

Raspeballer ble middagen i dag når jeg fikk besøk av min eldste sønn, min eldste datter, samboer og barnebarn. Sist jeg laget raspeballer ble de rett og slett ikke god . Derfor kikket jeg på ulike oppskrifter og laget de på to litt ulike måter. Den ene med litt kokte poteter i røren , den andre “vanlig”. Den fant jeg frem til oppskrift på bloggen til matmors  

Viktigste tenker jeg, det er å bruke en til tre deler med mel. tre deler byggmel og en del hvetemel. Det er greit med raspeballer for man kan ha tilbehør både til kjøttspisere og vegetar. Jeg hadde både bacon og svineknoke og pølser til gjengen, mens jeg fant soyapølser til meg selv. Og kålrabistapp som er noe av det bestejeg får.

Gjengen synes middagen var god , og da er jeg fornøyd. Is etterpå, for dette er tung mat.

7 kommentarer
    1. Koselig med besøk da :)) Raspeballer ..eller potetklubb som vi kaller det er kjempegodt. Har som regel flesk inni vi..også må jeg duppe det i sukker …nam :))
      Ha ei fin kommende uke :))

    2. annebe: Litt artig at man har ulike oppskrifter på den retten, men sukker.. har hørt det, men huff, det vil jeg ikke prøve engang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg