LONDON Del 2

Buckingham Palace

 

Vi var selvsagt på besøk på BP.  Her er et nydelig parkområde rundt. Dagen vi var der stod det en lang kø av festkledte mennesker utenfor. Alle damene hadde hatter på , det var et flott skue. De skulle i hageparty på slottet. En begivenhet som fannt sted en gang i året over to dager. 


Svanemor med sine små i parken ved BP.

Etter slottsbesøk ruslet vi til område ved Big Ben og Westminster Abbey. Mange staselige og viktige bygninger samlet på et lite område. Her var storslagent!

Vi valgte oss også et besøk i St Paul’s cathedral. Vakkert utsmykket, som katedraler er…..skulle gjerne vært øverst i tårnet, men det ble ikke denne gangen. Vi kom halvveis opp. For noen utrolige høyder da!

Vi fannt også tid til shopping i Oxford street. Her var et svært travelt og folketett område. Det viktigste er å ikke måtte på toalettet, for det  kan det være vanskelig  å oppdrive her. jeg må også ta med at det kan være greit å bestille plass på restauranter på forhånd ,fordi det ikke finnes for mange , i alle fall ikke der vi beveget oss.

Vi bodde forresten på et hotell i Kensington- The Park city. Fint og rent , med store rom. Vi bodde på samme rom, min mor, datter og meg. Siden jeg er i “hot age”, og de to andre er noen frysepinner, så kunne jo dette bli en liten utfordring. Jeg våknet om nettene og var varm, og i halvsøvne stod jeg opp og satte airconditionen på full guffe.Men min mor er en oppfinsom dame. Hun  våknet hver morgen, godt inntullet og med et sjal over hodet og ansikt. For her “blåste storm i kastene” om natten :))

Alt i alt , en fin tur, men så er vi tre generasjoner jenter som koser oss sammen også da… Det er umulig å se London på noen få dager , og jeg reiser gjerne tilbake en annen gang….

. The Park City hotel

 

12 kommentarer
    1. Så artig å se bilder og høre om de fine opplevelsene dere har hatt..og bra du synes det var behagelig å være der …men litt dumt du ikke fikk tak i Huge Grant da…hehe..
      Så moro at dere fikk sett de hattekledde som skulle på slottet også :))
      Og litt shopping hører vel til på slike turer ja :)) Fin søndag videre :))

    2. annebe: Takk, og fin søndag til deg også. Solen kikket frem en bitte liten stund så tror sannelig jeg skal prøve å stikke nesen ut 🙂

    3. Haha for en herlig mor du har. Og det høres ut som en fantastisk tur. Aldri vært i London, men via denne bloggen fikk jeg lyst. Bare veldig dum i britisk engelsk, amerikansk kan gå litt bedre.

    4. Ramona2010: Jeg er i det hele tatt ikke glad i å snakke engelsk, men gjør det når jeg må. Og ja, vi hadde en veldig fin tur. Viktig , synes jeg å dra med dem du er trygg på …

    5. Nydelig bilde av svanemor i parken. Høres ut som om dere tre damene har det artig sammen og at dere ser humoristisk på det meste. Ja “Hot.Age” kan være en utfordring. Jeg har ikke merket så mye til det – bare litt om natta – av og til, men vet at mange er veldig plaget! Takk for at du delte fra turen! 😀

    6. karidansen: Ja, vi bruker humor i de fleste settingene i familien. Og vi trives godt sammen. Noe som er viktig når man er sammen 24 timer i døgnet…

    7. Veldig kjekt å lese. Og flotte bilder. Nå fikk jeg lyst på en Londontur igjen. Sist jeg var i London hadde jeg med ungene mine. Vi hadde en uke der. Og til og med da nådde vi ikke over alt 😉 Så tar gjerne en tur dit igjen jeg også 🙂
      Fikk ikke sett BP på samme måten som dere gjorde. Men vi så jo vaktskiftet, og da var det jo overfylt av mennesker der. Vanskelig å få oversikten da 🙂 Men nå fikk jeg sett det på bilder, og det gjør omtrent samme nytten 🙂

    8. Eva: Takk. Ja, jeg følte det var mye vi ikke rakk, men er fornøyd likevel. Vi hadde tenkt å se vaktskifte på BP men kanskje en an gang. Tenkte meg forresten at det var mye kø der ja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg