JEG VIL IKKE HA FLERE “GAVER”………

Dette bildet er malt av Ole Morten Berg, og han har dessuten mange artig bilder…

Men det handlet egentlig om noe helt annet.

Jeg var heldigvis på jobb i går kveld/natt, men min sønn og kjæresten hans var hjemme og passet hus og pus. De sitter på stuen og hører noen rare lyder fra kjøkkenet. Da de går for å se, har pus tatt med seg inn en levende fugl og skal “leke” med den. De får pus inn på et annet rom og ser på fuglen. Den ser ikke skadet ut, men vil ikke fly og sitter rolig i hånden. De tar en liten ringerunde for å få noen råd, og noen mener de må “kakke” den, mens andre mener de må ta vare på den og se… 

Vi bor ikke så langt fra en dyreklinikk .De ringer dit ,og får løfte derfra  at de vil se på den om de kommer med den. Dermed bærer det i vei til dyreklinikken. Da den er undersøkt og det ikke er noen skader på den, setter de den på bakken utenfor og ser at fuglen hopper avgårde og forsøker vingene sine. Den var vel i en slags sjokktilstand vil jeg tro…

En lykkelig slutt for fuglen, men pus , den har fått innskrenket sin frihet. Den får ikke lenger tilgang til hele huset via katteluken. Nå skal rommet inspiseres før pus blir sluset videre hver gang den kommer inn. Jeg vil ikke risikere slike hendelser mer om jeg kan slippe.

Så det er både fordeler og ulemper med katteluke. Og jeg, jeg ønsker slett ingen flere “gaver” fra pus.

Har lyst å ta med at både min sønn og kjæresten har tatoveringer av fugler på kroppen- en fredsdue og en svale 🙂 Så fuglen var heldig den…

8 kommentarer
    1. Jeg har katt, men ikke katteluke. Det er slett ikke aktuelt for meg å ha en luke til Pus. Den får heller stå utenfor og mase til noen lukker opp døren. Jeg har til og med satt maten dens ut. For han er ikke av den ryddige sorten, og det ser ikke helt ryddig og rent ut etter han har spist. Men han liker seg best utendørs uansett, og er fryktelig kosete de øyeblikkene han er inne 🙂
      Jeg foretrekker også at “gavene” holdes utendørs 😉

    2. En søt historie med happy Ending….. Jeg liker heller ikke at katta kommer med fugler….De gangene det har skjedd, har de vært så skadet at det ikke har vært håp….

    3. En pusete pus ja 😀 Han gjør vel som han føler er riktig, men jeg skjønner du føler med fuglene. Jeg også 🙂 Fint den fikk hjelp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg