SUMMEN AV DAGENE- en bokanbefaling

Jeghar alltid vært omgitt av bøker, helt fra barndommen av. Dette er noe jeg har overført til mine barn. Det fantes et bibliotek bare minutter fra der vi bodde da mine barn vokste opp, så bøker har alltid vært en selvfølge. Nå gleder jeg meg stort over å se at barnebarnet mitt er av “samme sorten”- han elsker bøker og jeg elsker å lese for han.

Isabel Allende er en av de forfatterne jeg har flest bøker av i bokhyllen min, og summen av dagene er en av de jeg liker aller best.  Dette er en selvbiografisk bok, som handler om hennes utrolige liv. Du vil møte de mest herlige skikkelser, og slik hun greier beskrive mennesker rundt seg på er bare helt genial. Jeg lover deg en god porsjon latter , selv med alvorlige undertoner.

Jeg kjenner de som ikke er så begeistret for bøkene hennes, mens denne boken likte de. Jeg anbefaler i alle fall…

 

6 kommentarer
    1. Jeg svelget bøker som liten, en skikkelig liten lesehest, leste da jeg var 5. Men nå leser jeg ikke så mye mer pga litt tull med synet…Men har lest noe av Allende ja 🙂

    2. Jeg merker også at synet er blitt dårligere, og at det er mer anstrengende å lese…. Men finner jeg en bok som virkelig fenger, så leser jeg den ut temmelig fort! Sjølbiografier er en type bøker jeg godt kan like å lese!:D

    3. Jeg er oppvokst med proppfulle bokhyller i barndomshjemmet mitt. Både min mamma og pappa leste mye. Og jeg og broren min arvet lesegleden. Broren min gikk så langt som til å starte eget forlag og er også forfatter, men ikke romaner, mer faktabasert og historie. Selv skriver jeg litt også. Men har ikke vist det til noen 😉 Mine barn har ikke arvet lesegleden. Min datter leser litt av og til, men min sønn leser kun faktabøker om det passer sånn 😉
      Jeg har lest flere bøker av Isabel Allende. Og synes de er gode 🙂

    4. karidansen: Ja, jeg leser fort ut bøker som virkelig fenger, men ofte synes jeg selvbiografier har et litt “kjedelig” språk. Men denne er lett å leve seg helt inni.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg