DET VAR TIL OG MED EN PAPPABUKK……

Utsikten min når jeg passer barnebarnet mitt.

Det første jeg så var en kraftig blåveis da jeg hentet  mitt barnebarn i barnehagen i går. Merkelig , tenkte jeg, at han som er så forsiktig går rundt med blåveiser så ofte. Det går for seg i barnehagen….

På hjemveien spurte jeg hvordan han hadde fått dette til.  “Det var en bukk som stanget meg”.  ” Nei , nå tuller du”, svarer jeg.  “Neida, det var en pappabukk.”  “Du må ikke lyge for mormor, ja , ja …”. Jeg gir meg.  Han synger resten av veien hjem, en rar regle som han har lært i barnehagen , og som jeg aldri har hørt før. 

Da jeg snakker med min datter på telefon senere på dagen , kunne hun fortelle om blåveisen. Det var faktisk en pappabukk-en vær- som hadde stanget han , da de var på tur med barnehagen, og han hadde fallt og slått hode i en stein. Så jeg skyldte han en unnskyldning fordi jeg ikke trodde på han ….:)

Pus  er også et medlem av familien til min datter. Her ser den på utsikten. 

6 kommentarer
    1. Det var flott utsikt ..og fin katt :)) ..stakkars han som hadde fått blåveis da..men da er han en erfaring rikere..og han lærte nok mer om bukker enn han ville gjort bare ved å se på dem..dette glemmer han ikke så lett :)) Du får gi ham en unnskyldning ja..men skjønner jo du tvilte litt :))

    2. littavkobling.blogg.no: Ja, han kommer til å få høre historien noen ganger …:) Han er så uredd når det gjelder dyr, hadde visst gått bort og “plukket” på denne bukken før han ble stanget

    3. annebe: Ja, det er jo gjennom erfaringer vi lærer… Og det gikk nå heldigvis bra for såvidt, og han har livlig fantasi, så jeg gikk utifra at det ikke var sant det han fortalte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg