BLODPRØVESVAR OG LESEOPPFORDRING

I dag fikk jeg svar på blodprøvene som jeg tok for noen uker siden, og som vanlig bekymret jeg meg for hva de kom til å vise. Jeg har fra juni i fjor holdt meg til et vegetarkosthold og var selvsagt spent på om det hadde noen innvirkning. ALLE prøvene viste normalverdier, jeg hadde gått ned i Kolesterol og var såre fornøyd med det. Jeg tror “svensken-snart ferdig ernæringsfysiolog”, var ganske så imponert. Jeg ber alltid om å få prøvesvar tilsendt i posten . Da kan jeg sammenligne fra årene før. Jeg oppfordrer alle til å ta seg en tur til legen en gang i året og få tatt blodprøver med tilsendt svar. Jeg synes i allefall det er viktig å følge med.

 

Jeg er , -som de fleste i vår familie- glad i bøker. “si meg hva du leser, og jeg skal si deg hvem du er”…  Hadde lyst til innimellom å dele noen bøker med dere som jeg synes var verdt å lese. Her kommer en av de aller beste bøkene jeg har lest. Jeg er glad i Margaret Skjelbred sine bøker,og har de flesteav de.

En god bok for meg er en som berører, som får meg til å gråte eller le, eller begge deler, og som jeg har vanskelig for å legge fra meg før den er ferdig lest.

 

Gulldronning perledronning er en bok som treffer deg midt i hjertet, og garantert får deg til å kjenne på følelsene.

 “Voksne Signhild nøster opp trådene og forteller om sommeren da hun var sju. Den sommeren nattbildet begynte å vise seg midt på dagen, da morfaren var alt hun visste og hun bare så vidt kunne ane alt hun hadde glemt. Den sommeren da morfaren forsøkte å lokke henne ut av Berget det blå med sine eventyr og fortellinger. Om morfarens ekteskap med Signe, om et svik som aldri kan gjøres godt igjen og en reise til den andre siden av jorda. Om morens omgang med snille Hildermann, Lørrik og skumle Skrakkle.”

“Margaret Skjelbred har skrevet en urovekkende roman. Minnene og fortellinene som berettes varsomt , varsomt, avdekker en sterk historie om et forsømt barns tilbaketrekking fra verden og en voksns evne til å dra barnet ut igjen. En roman om å være barn og å være voksen, om hvordan minner og fortellinger griper inn i hverandre…

10 kommentarer
    1. Så godt du hadde fine verdier du var fornøyd med da. Jeg har aldri tatt sånn test, på verdier på forskjellig… Jeg leser ikke så mye, strir litt med øynene..

    2. frodith: Da er det på tide å ta en tur, kan oppdage mye på blodprøver, og veldig greit å følge med på f.eks. kolesterol,B-12, jern, osv. vi har mye reumatiske sykdommer i fam. , og nå fikk jeg avkreftet f.eks at jeg hadde noen blodverdier som antydet noe med det

    3. Så utrolig kjekt å få en sånn beskjed, ble glad på dine vegne nå<3 Jeg er glad i å lese litt periodisk, akkurat nå har jeg ikke helt roen på meg til det. Men skal vurdere den boken siden du anbefaler den:) Fin kveld til deg:))

    4. littavkobling.blogg.no: Takk! og ja, man må ha litt ro og ønske å lese, det skal ikke være noe stress med det, bare gode lesestunder.

    5. Hvis jeg finner ei bok som virkelig fenger meg, klarer jeg ikke å legge den fra meg. Den siste boka jeg hadde det slik med var:”Et helt halvt år”. Jeg har ikke lest noen bøker av Margaret Skjelbred, men den romanen hørtes unektelig interessant ut. 🙂

    6. Godt med normale verdier. Heldig du som har det 🙂 Lese? Næ, orker ikke lengre, det er det verste, klarer ikke holde boka. Og jeg som bare elska det.

    7. karidansen: Jeg har ikke lest et helt halvt år men har hørtom den, så den er aktuell. Men du, ikke at jeg er synsk 🙂 , men jeg tror du kommer til å elske M.S sine bøker, håper du prøver lese noen av de når du føler for det.

    8. Ramona2010: Om du noen gang har ork og lyst , så får du ha denne i bakhodet, ja , det må være fælt å ikke orke lese, håper det går bedre med det engang

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg