MINDFUL PÅ HANDLETUR?

Jeg var på Plantasjen før helgen og handlet både  noen inne- og uteplanter, samt noen ting. I samme slengen handlet jeg selvsagt mat, så alt skulle være gjort, siden helgen min besto i nattevakter, spise , sove. Blir svært lite sosial da.  Tidligere, da barna var små og med på handletur, var det selvsagt litt av et stress, mens nå så burde det ikke være det. Tror det kunne vært en fordel å være litt mer mindful når jeg handler og får alt i hus, for jeg ender opp med å ikke finne ting igjen etterpå.

Denne dagen hadde jeg full bil og “han med kaffekoppen” stod klar og bivånet meg der jeg løp frem og tilbake fra bilen med en haug blomster, ting,og varer, den eneste tanken min da var å få det unnagjort. Vel inne sorterte jeg og la tingene der de skulle være, trodde jeg…Da jeg omsider satte meg ned tenkte jeg at hmm…,kjøpte jeg ikke noen roser, det pleier jeg jo alltid til helgen.  Så var det på roseleting. Jeg fant de omsider i papirbosset, hadde pakket de godt inn. De kom i vase til slutt. Og den nydelige blomsten her, den trodde jeg var en uteblomst,- den bærer det flotte navn Bougainvillea, heldigvis googlet jeg og fant at den er en uteblomst på kanariøyene men inneblomst her hjemme. Da får den få plass her sammen med jomfru maria, – som jeg kjøpte i Lourdes i Frankrike for mange år siden. 

Jeg hadde også kjøpt noen kubbelys, de ga jeg opp å lete etter. Fant de nede i yttergangen under noen sko da jeg kom fra nattevakt i dag tidlig. Distre jeg 🙂 ja, litt kanskje. Jeg tenker øve meg på å være mindful…

6 kommentarer
    1. Så nydelig du har pyntet! Jeg liker veldig godt den stilen! Ja, distre og lite “Mindful” har jeg også lett for å være. Da må jeg grave langt bakover i hjernen for å finne ut hvor jeg har lagt hva…? 😉

    2. Alt kommr jo til rette etterhvrt allikevel 🙂 Og jeg må le litt, kan gjøre sånt jeg også. FInne igjen blomstene i søpla. Jeg fant både saks og gryteunderlag i fryserne en gang 😀 He-he 😀

    3. frodith: ja, hastverk gjør lastverk, er helt sikkert. Jeg er alltid så redd det går mot alzheimer når jeg gjør sånne dumme ting, men satser på at det bare er for mange baller i luften :)…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg