EN VAKKER DAG

Det er vakkert i Bergen når solen skinner! Om du har et nødvendig ærend eller bare vil ta en tur så må du komme nå, helst med en gang, for det pleier ikke vare lenge. Men i dag skinner solen , folk smiler og ingen er store i kjeften. 

Vi, dvs. mitt barnebarn , datter+samboer, den firbente huskyen og jeg , hadde avtalt Fløyen i dag. Fløybanen opp ble unnagjort på noen minutter av mormor og barnebarn mens de andre ville gå opp. Mitt barnebarn var veldig opptatt av en baby vi så mens vi ventet på toppen, og lurte på om den var ekte. 🙂

Så bar de i vei til nærmeste vann og etterpå til trollskogen . Mormor hadde tenkt å ta banen ned ogå, men mitt barnebarn forlangte å gå, han er ikke særlig begeistret for Fløybanen. Synes det er litt skummelt,  Det er en stund siden jeg har gått her og kjente at jeg faktisk er ganske utrent etter vinteren. Men jammen var det godt å bruke beina litt i finveret, vi har labbet og gått i flere timer til sammen i dag.

Det ble pizza til middag, ikke hjemmelaget engang, men alt er lov når solen skinner 🙂 Vi traff noen troll på veien ned også

6 kommentarer
    1. Alle blir litt mer fornøyde med finvær ja 🙂 Har bare vært i Bergen en gang, da guttene var små..og aldri tatt fløybanen..vi var i akvariet da 🙂
      Så koselig å være på tur med familien…og søte bilder av barnebarnet..ser ut som han er nysgjerrig på det han ser :)) Ha ei fin kommende uke :))

    2. Har virkelig vært en vakker dag ja<3 Hørtes ut som en perfekt dag med tur på fjellet og deilig pizza etterpå:) Må henge meg på den at formen ikke er på topp etter vinteren, dessverre! Begynte å trene igjen, men det dabbet helt av og kjente selv på fjelltur i dag at formen er altfor dårlig! Tid for forbedring her ja!!!

    3. Så deilig at du har hatt så fin dag 🙂 Her har det vært sol også og liten tur 🙂 Det er godt når våren varmer oss opp litt 🙂

    4. annebe: Neste gang du er i Bergen må du ta fløybanen, det er en fin tur opp , og nydelig på toppen, og masse små og store turløyper. Mitt barnenarn er nysgjerrig, men forsiktig 🙂 En fin uke til deg også

    5. littavkobling.blogg.no: Fint du kom deg avgårde med dine du også, og kjekt å høre at jeg ikke er alene om å kjenne at formen ikke er på topp…Men alt blir mye lettere nå med lysere tider i møte…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg